Slijpmachine probleem opgelost

FritsiesMoestuin

Actieve deelnemer
28 nov 2020
25
8
Gisteren en vandaag met een leuk klusje bezig geweest. Jarenlang had ik zelf een Creusen slijpmachine, type 7150 T staan. Ik deed er weinig mee omdat er géén goede slijpsteen op was gemonteerd om mijn houtbewerkingsbeitels te kunnen slijpen. Totdat deze week broer Hans kwam met het voorstel om zijn Creusen, type 2150 TS, over te nemen. Harstikke leuk natuurlijk want dat machientje was van onze Pa geweest. Van de oude machine de prachtige 40 mm brede witte slijpsteen gedemonteerd en gemonteerd op de 7150.
Superblij want ik kan mijn beitels weer slijpen zoals het hoort.
De bovenste slijpmachine uitsluitend voor houtbewerkingsbeitels en met de onderste (de oudere) mijn tuingereedschap etc.
 

Bijlagen

  • 20201212_153312 (002).jpg
    20201212_153312 (002).jpg
    1.007,6 KB · Weergaven: 139
  • Leuk
Waarderingen: rinus

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.623
1.143
Fryslân
Onverslijtbate machientjes. Ik speur af en toe op marktplaats naar één in de buurt.

Je hebt ze wel netjes te staan trouwens, maar moet je niet bijna op je knieen zitten om je tuingereedschap te kunnen slijpen?
 

FritsiesMoestuin

Actieve deelnemer
28 nov 2020
25
8
Je hebt ze wel netjes te staan trouwens, maar moet je niet bijna op je knieën zitten om je tuingereedschap te kunnen slijpen?
Mijn beitels slijp ik aanmerkelijk vaker dan mijn tuingereedschap. Daarom staat de beitel slijpmachine ook precies op de voor mij juiste hoogte en heb op die plaats alles bij de hand. Ook nog eens met goed Ikea bureaulampje ;);).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.