Slijphulpstuk lintzagen

chrisvanaar

Actieve deelnemer
5 nov 2011
198
88
Op verzoek hierbij wat foto's van mijn P&P (piel en pruts) hulpstuk waarmee ik nu eindelijk mijn lintzagen vrij snel en vrij nauwkeurig kan slijpen.
Voorheen deed ik dat met de hand met diamantvijltjes en een gewone zaagklem voor handzagen. Op zich gaat dat wel maar duurt er lang - veel vijlbewegingen per tand- , zeer vermoeiend en niet al te gelijkmatig en nauwkeurig. Vanwege deze nadelen Youtube afgezocht om het wiel niet weer uit te vinden en tot dit ding gekomen. Aangezien de ervaring leert dat de meeste 1e pogingen het niet halen, ingezet op een P&P versie met allerhande restanten ed.
Voorwaarden: zo spelingvrij mogelijk scharnier, diamantslijpschijfje 35mm ivm constante dikte tijdens verslijten en goed passend asje in tandhoek. Na eindeloos pielen en prutsen, vanwege de vele variabelen, die elkaar ook nog eens beinvloeden zie hier:
220915 slijphulpstuk 0.jpg220915 slijphulpstuk 1.jpg220915 slijphulpstuk 2.jpg220915 slijphulpstuk 3.jpg
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: ZotVanHout, Rizz en mink

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.