Slicer

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
661
372
‘s-Hertogenbosch
Goeiemorgen allemaal,

Kom ik vanmorgen een nieuw filmpje tegen van @dehoutdraaierij a bowl with a lid. Interessante materie en Richard Raffan heeft dit ook al op film gezet.https://www.youtube.com/watch?v=6rguTvyqtC8&pp=0gcJCUUJAYcqIYzv

Het enige verschil is dat Ronald een afsteekbeitel gebruikt en Richard gebruikt voor het uitsteken een Slicer,(vermoedelijk van Sorby) …. Dit lijkt me een bruikbaar uitsteekijzer.
In de catalogus van Sorby ( jawel de papieren versie) kom ik dat ding tegen bij de RS2000 set. Ga ik verder goochelen kom ik die set nog wel tegen elders op deze aardbol maar wel uitverkocht 🤔

Mijn vraag hier is nu, waarom?
Heeft iemand hier ervaring met deze set, Slicer. Hoe ziet dat ding er precies uit en heeft het dimensies.

Efvee

Post veel
9 jun 2021
897
368
RegioRotterdam
...
In de catalogus van Sorby ( jawel de papieren versie) kom ik dat ding tegen bij de RS2000 set. Ga ik verder goochelen kom ik die set nog wel tegen elders op deze aardbol maar wel uitverkocht 🤔

Mijn vraag hier is nu, waarom?
...
Ik zag hier en daar de opmerking: 'discontinued'. Je papieren catalogus lijkt een update nodig te hebben. ;)

Efvee

Post veel
9 jun 2021
897
368
RegioRotterdam
Niet verkocht denk ik, of het werd als te risicovol gezien. Een happer kan bij deze werkwijze, grote overhang in een nauw kanaal, nare gevolgen hebben. Als je een gewone afsteker zo schuin gebruikt en het gaat fout dan is het een vorm van eigen schuld. Als je een gereedschap voor exact dit doel verkoopt en het gaat fout dan staan de advocaten op de stoep.
Andere fabrikanten hebben dit niet overgenomen. Dat stemt tot nadenken.

• Leuk
Waarderingen: John1969

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
661
372
‘s-Hertogenbosch
Dus fabrikanten zijn er bang voor dat ze aansprakelijk gesteld worden voor…. Dan zou het arbotechnisch onverantwoord zijn om zo te werken 🤔,
Dan maar geen sorby,…. Ik denk dat ik bij de firma Kelton iets gevonden heb, was eigenlijk op zoek naar foto’s en mogelijk afmeting van zo’n ding….
In ieder geval bedankt voor het meedenken
Groetjes John

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.