Sleuf t.b.v. LED strip en blinde montage

JordiNL

Nieuw lid
29 dec 2021
2
0
Rotterdam
Hallo houtfanaten :)

Ik heb een vraag. In mijn keuken wil ik twee planken monteren met daarin LED verlichting en ik wil deze planken blind monteren.

In eerste instantie wilde ik zelf aan de slag gaan en gereedschap aanschaffen maar later kwam ik hierop terug. Ik vermoed dat het een eenmalig project zal zijn en dat vind ik zonde van het gereedschap en mijn geld. Nu vraag ik mij af of er iemand op dit forum, liefst in omgeving Rotterdam, voor mij deze klus wil doen. Uiteraard tegen betaling.

Heeft iemand zin en tijd om dit voor mij te doen?

Vriendelijke groet,
Jordi
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Hallo houtfanaten :)

Ik heb een vraag. In mijn keuken wil ik twee planken monteren met daarin LED verlichting en ik wil deze planken blind monteren.

In eerste instantie wilde ik zelf aan de slag gaan en gereedschap aanschaffen maar later kwam ik hierop terug. Ik vermoed dat het een eenmalig project zal zijn en dat vind ik zonde van het gereedschap en mijn geld. Nu vraag ik mij af of er iemand op dit forum, liefst in omgeving Rotterdam, voor mij deze klus wil doen. Uiteraard tegen betaling.

Heeft iemand zin en tijd om dit voor mij te doen?

Vriendelijke groet,
Jordi
Hi Jordi,

Dat is toevallig, ik ben hier thuis mee bezig. Heb de RGBW LED verlichting werkend en kan hem nu bedienen met de rest van het Philips Hue systeem hier in huis. Als je de afmetingen etc. hier vermeld en wat voor hout je graag wilt gebruiken zijn er misschien wel mensen die je kunnen helpen.

En hoe handig ben je, heb je bijvoorbeeld wel gereedschap om zelf e.e.a. te bevestigen? Kun je de LED verlichting bijvoorbeeld zelf regelen en installeren?
 

JordiNL

Nieuw lid
29 dec 2021
2
0
Rotterdam
@Ferdy. Ik heb in de keuken alles van Milight dus ik ga daarmee aan de slag, redelijk vergelijkbaar met Philips.
@ZotVanHout in welke regio woon jij?

Ik heb een voorbeeld op internet gevonden van wat ik wil:
Plank met LED.jpg
De houtsoort ligt niet 100% vast maar het liefst heb ik noten. Gezien de prijzen op dit moment heb ik van een houthandel een alternatief gekregen: Acacia

Aangezien de voornaamste kleur in mijn keuken zwart is wil ik een zwarte strip als onderstaand monteren. Mijn vraag aan jullie is of dit een goede keuze is qua vorm of dat ik beter voor een andere strip kan gaan?
linea10-10mm-verzonken-led-profiel-1m-2m.jpg

Ik begrijp dat ik minimaal een plankdikte van 3 cm moet aanhouden dus dat advies neem ik over :)

Beide planken zullen ongeveer 2 meter lang en 20 cm diep zijn.

Het blinde montage systeem heb ik nog niet op mijn netvlies staan. Dit laat ik afhangen van advies van degene die dit eventueel voor mij wil gaan doen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.