Sleeveless sanding drum

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.941
3.514
Mijn sleeveless sanding drum is na 68 jaar trouwe dienst een beetje uit elkaar gevallen. Hoe zo'n ding in het nederlands genoemd wordt weet ik niet, dus maar de engelse benaming. Weet er iemand een leverancier aan deze kant van de plas? Ik heb geen behoefte aan een set, want ik gebruik hem op mijn dewalt radiaalzaag. En ik heb dus maar een adapter met linkse draad. De maat is 50 diameter en 75 hoog., dus 2"x 3"

Laatst bewerkt:

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.935
928
Enschede
ingoogni.nl
Voor het begrip, jezoekt alleen het linker deel in het plaatje, van dit soort kit?
519xjiVXR6L._SL1000_.jpg

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.941
3.514
Ik moet er een hebben waarbij de opname met vier schroefjes vast zit. Want ik moet mijn huidige opname met linkse binnendraad over zetten. Maar zo'n soort schuurdrum gaat het inderdaad om.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.941
3.514
Ja, gewoon schuurpapier van de rol. Of oude schuurbanden, waar de lijmnaad van heeft los gelaten.

• Leuk
Waarderingen: mink

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.941
3.514
Je hebt die schuurdrums ook in 150mm hoog. Ik weet niet hoe de schuurdrum op jouw huidige machine vast zit?

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.234
651
Noord-Veluwe
Axminster heeft 2 typen oscillerende spindelschuurmachines die een stuk minder kosten en volgens de berichten die ik heb gelezen in mijn verkenningstocht naar een vervanger voor de Triton zouden ze qua kwaliteit net zo goed moeten zijn. Als ik de berichten mag geloven schijnt die Jet trouwens niet zo heel goed te zijn. Of beter gezegd, soms is er niets mis mee en soms zijn ze niet helemaal joepie af fabriek. Het lijkt erop dat Jet wat moeite heeft om de kwaliteitscontrole op niveau te houden. Maar dat heb ik zelf niet kunnen verifiëren, dus dit is echt uit zoveelste hand en dus mogelijk met een grote korrel zout te nemen.

Even kijken in mijn bookmarks voor de linkjes.... Ah, deze dus:

en de andere:

Die laatste is wat zwaarder uitgevoerd en geschikt voor continu gebruik, maar is qua capaciteiten gelijk aan de eerste. Tenzij je dus van plan was de machine heel erg vaak te gebruiken zou ik voor de goedkopere versie gaan.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.941
3.514
In 1956 toen was ik er ook nog niet, maar heeft iemand mijn radiaalzaag nieuw gekocht, met een heel stel accessoires. Die er nog bij zaten toen ik hem kocht. Waar onder deze schuurdrum nog in het originele doosje.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.