Slagring beitels

pvandeukeren

Nieuw lid
20 okt 2023
4
0
Zeist
Dag allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag: ik bezit een set beitels (nog van mijn vader, ik denk 50-70 jaar oud), een deel mist de slagring die op het heft zit bevestigd. Ik heb gezocht en ook even met de winkel Baptist gebeld, maar dit (b)lijkt niet zo maar te koop. Het zijn beitels van Nooitgedagt. Iemand een idee waar ze te koop zijn?

Diameters zijn resp. 22 en 25 mm.


Dank voor de reactie,

Mvg, Peter20231020_200216.jpg
 
Laatst bewerkt:

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht

Onderaan de pagina, in verschillende diameters

Of deze

 
  • Leuk
Waarderingen: pvandeukeren

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Kijk eens bij cv buis 28mm of dat past. Wanddikte 1.2 mm Of RK waterleidingbuis. Ik kan me niet herinneren dat ik deze van Nooitgedagt los gezien heb. Dat wil niet zeggen dat het er niet was. Vroeger kosten die losse handvatten weinig. Het hele hecht werd dus vervangen.
 

pvandeukeren

Nieuw lid
20 okt 2023
4
0
Zeist
Kijk eens bij cv buis 28mm of dat past. Wanddikte 1.2 mm Of RK waterleidingbuis. Ik kan me niet herinneren dat ik deze van Nooitgedagt los gezien heb. Dat wil niet zeggen dat het er niet was. Vroeger kosten die losse handvatten weinig. Het hele hecht werd dus vervangen.
Dank Wim.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Als deze beitels goed scherp zijn dan hoef je er niet op te slaan. Het zijn dan ook steekbeitels en geen hak of vermoorbeitels. Licht kloppen met een HOUTEN hamer of klopper is voldoende.

Klinkt wel alsof ik aan het preken ben;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Wilco Flier

pvandeukeren

Nieuw lid
20 okt 2023
4
0
Zeist
Als deze beitels goed scherp zijn dan hoef je er niet op te slaan. Het zijn dan ook steekbeitels en geen hak of vermoorbeitels. Licht kloppen met een HOUTEN hamer of klopper is voldoende.

Klinkt wel alsof ik aan het preken ben;)
Ik weet het maar dit was al zo. Mijn pa verzamelde nog wel eens wat door de jaren heen. Hem kennende is dit ook niet zijn manier van werken...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.