Sheppach Prima TKU zaagtafel stofafzuiging

Scoozy

Nieuw lid
5 mrt 2020
10
0
Ik ben op zoek achter de 2 onderdelen voor stofafzuiging voor deze tafelzaag maar zonder succes is onderaan mbv een hulpstuk met slangaansluiting.Mischien is er hier iemand die hier een oplossing voor heeft of een alternatief stuk heeft gemaakt om alsnog een effectieve afzuiging te verkrijgen en zijn kennis zou willen delen aub.

Mvg Scoozy.
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.011
826
Omgeving Leiden
Hoi Scoozy,
Verreweg de meesten hebben niet zo'n zaag. Dus het is een nogal vage vraag. Doe er even een foto bij of wijs op een exploded view even aan om welke onderdelen het precies gaat. Dan heb je meer kans dat je een antwoord krijgt waar je wat aan hebt.
Thomasz
 

bruine_beer

Actieve deelnemer
2 dec 2012
288
42
Heers, België
Hoi Scoozy, Ik heb ooit een Scheppach TKU gehad (geen PRIMA) en de stofafzuiging was onderdeel 7500 360 volgens de oude cataloog. Je vindt het nieuw op scheppach.nl

Ik heb ook al gezien dat ze op de zaagtafel ipv het speciale onderdeel een PVC-buis van 80 of 90 mm in de langsrichting open zaagden en dan klemden rond de bestaande stofuitlaat om er vervolgens een afzuiging op te monteren aan de ene opening en de andere af te sluiten met een dop.
 

Scoozy

Nieuw lid
5 mrt 2020
10
0
@thomasz ik zal deze avond een foto plaatsen, vanop het werk gaat dit niet blijkbaar :(
@bruine_beer geen slecht idee :) ga dit eens bekijken is een zeer raar systeem als je het bekijkt hé is een smalle gleuf die dienst doet als afzuiging tov andere machines, het onderdeel nummer en de reductie heb ik gevonden zoals jij beschrijft op de site maar wacht nog op een antwoord of het nog kan nabesteld worden. In tussentijd had ik hier de vraag gesteld of er andere ideen waren indien ik er niet meer zou aangeraken toch een afzuiging kunnen voorzien :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.