Schuurschijven gaas

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
426
133
61
Sint Odilienberg
heeft iemand van jullie er al ervaring mee? De schuurschijven van de action ?
Ik heb een setje gehaald om te proberen, en o wat schuurt dat fijn. Ik weet niet hoe de standtijd is maar er blijft gewoon geen stof achter in het gaas en schuurt vele malen sneller dan schuurpapier.

1758118912590.png

Fred

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.339
1.067
Enschede, Twente
Het is volgens mij wel de algemene indruk dat gaas betere afzuiging biedt, maar ik vind persoonlijk dat het in het gebruik soms wat kwetsbaar is, dat wil zeggen wel eens wil scheuren. Of dat de randen gaan rafelen, wat ook tot scheuren kan leiden. (Mijn ervaringen baseren op Granat en Cubitron 2)
Ik weet niet of wat Action verkoopt kwalitatief in de buurt komt van de gekende merken. Een vergelijkend onderzoek zou ik graag willen zien (hint!).

Laatst bewerkt:

Rizz

Oud hout
15 apr 2014
2.638
905
Moordrecht
Ik ben over het algemeen niet al te enthousiast over schuurgaas. Meer dan prima voor vlakke oppervlakken, maar niet voor hoeken, smallere stukken en lastige oppervlakken. Heb een shitload aan 3M gekocht, maar Festool Granat schuurpapier is vele malen beter en idd veel minder kwetsbaar..

Dat gezegd hebbende: Dit is idd geen geld enzoals gezegd, voor vlakke oppervlakken wellicht het geld waard

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.783
3.702
Gaanderen
3M cubitron met papieren rug is naar mijn mening het beste papier. Ik ben het volledig eens met het feit dat de mechanische eigenschappen van gaas niet de beste zijn voor algemeen gebruik.
Mijn probleem met deze verpakking is dat het een gemengde verpakking is. Dat is voor mij persoonlijk niet gewenst. Ook heb ik geen 125mm machines.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.