Schuurmachine nummer 6

Hulpverlener

Actieve deelnemer
4 nov 2021
198
27
BoZ
Ik weet het even niet meer maar bijna alle schuurmachines die ik heb gehad gaan kapot. Metabo, dewalt, black en dekker, parksite, mogelijk moet ik er een stof afzuiger op zetten. Ik gebruik ze normaal (delta en excentrische ) wat is het geheim om ze draaiende te houden
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.705
2.570
Gaanderen
Stofzuiger maakt veel uit. Toch gaan ook festool machines kapot hoor. Als de kleine festool machines rechthoek en delta vallen dan kan het excenter kapot gaan. Vele schilders laten dit soort machines om de paar jaar repareren. Wij stuurden er elke week wel een o f twee naar festool voor reparatie. Deze machines werden dan wel elke dag gebruikt. Toch weet ik dat festool lang gelden een onderzoek heeft gedaan waarom er van particulier gebruik meer reparaties kwamen dan van de profs. Stofzuiger!
 

the duke

Actieve deelnemer
11 jan 2020
144
34
Groningen, stad
Ik blaas alle electrische apparaten 1 x in het jaar met perslucht schoon. Dan komt er nog behoorlijk stof uit, of het helpt, geen idee, geeft wel een goed gevoel
 

Robert_T

Actieve deelnemer
12 feb 2021
334
256
Ik blaas alle electrische apparaten 1 x in het jaar met perslucht schoon. Dan komt er nog behoorlijk stof uit, of het helpt, geen idee, geeft wel een goed gevoel
Yup. +1 hier. iets vaker zelfs nog wel. Houtstof trekt sowieso vocht aan dus altijd goed om het zo schoon mogelijk te houden lijkt me.
 

knarfb

Actieve deelnemer
20 nov 2015
76
30
friesland
ook kan de schuurmachine stukgaan als je de afzuiger te hard hebt staan. Dan wordt hij te hard tegen het werkstuk gezogen en moet hij te hard werken

gr Frank
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
918
318
Zoals Wim al zei, na elk gebruik even de luchtslang er over.
Ik heb eerder machines met mechanische problemen, zool of schakelaars, dan motorisch door stof.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.