Schuurhuls 55 x 100 mm

Houtsoort

Actieve deelnemer
5 sep 2022
49
22
Tilburg
Hoi allen,

Ik heb sinds een paar maanden een Kity Combi met freesmachine. Daarop zou het ook mogelijk moeten zijn om een schuurrol op te monteren. Ik heb daar een schuurrol voor, zie foto, maar geen schuurpapier ervoor.

Ik heb begrepen dat het een schuurhuls heet? Ik kan die echter niet vinden in de maat die ik nodig heb. (Diameter 55 mm en hoogte 100 mm). Of zoek ik op de verkeerde term?

weet iemand waar ik dit zou kunnen vinden?

Bedankt alvastIMG_1617.jpegIMG_1618.jpeg
 

bert007

Actieve deelnemer
17 okt 2020
126
59
Bilzen
Ik heb er ook al naar gezocht en kwam hier uit.
Ik had tot voor kort nog 1 schuurrol, maar deze heeft het ondertussen begeven. Je vindt op youtube ook wel filmpjes om zelf een cilinder te maken met daarin een gleuf waarin het (linnen) schuurpapier wordt vastgezet. Weet wel dat deze soms los schiet. Ook die schuurrol van Kity knapt soms onverwacht. Ik kwam er vanaf met een pijnlijke kneuzing, maar het zou wel eens erger kunnen.
Schuurt overigens wel als een tierelier ...
 
  • Leuk
Waarderingen: Houtsoort

Houtsoort

Actieve deelnemer
5 sep 2022
49
22
Tilburg
Bedankt! Ik heb wat rollen besteld. Dat knappen klinkt niet fijn… gebeurt dat zomaar of enkel als hij bijna ‘op’ is?
 

bert007

Actieve deelnemer
17 okt 2020
126
59
Bilzen
Wellicht omdat de rol al oud en versleten was. Misschien had ik 'm ook te hard opgespannen. Best werkhandschoenen aandoen de eerste keer.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.