Schoenkast

Hurmie

Nieuw lid
30 sep 2022
3
4
Nijlen
Ik hen onlangs een nieuwe maatkast in onze berging geplaasts. Nu zou ik 1 deel willen voorzien om als schoenrek te gebruiken.

Mijn idee is om links en rechts een aluminium koker 30 x 15 mm te voorzien om op de schapdragers te leggen. Tussen die kokers zou ik dan een ronde buis willen voorzien.

Voor die ronde buis kan ik bij een leverancier 16 x 1 mm aankopen in een kleur naar keuze anders wordt het bij hen al 30 x 2 mm.
Natuurlijk kan ik ook de buis elders in een 16 x 2 of 3mm aankopen maar dan moet ik alles elders laten poedercoaten.

Is er misschien iemand van jullie die een idee heeft als de 16 x 1 sterk genoeg zou kunnen zijn? Of toch beter de variant van 2 of 3 mm dik? De overspanning in de kast is 920mm.

Alvast bedankt.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.842
896
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
16x1 in welk materiaal - aluminium (and if so - welke kwaliteit)? en komt er maar 1 zo'n buis (ga je dan de schoenen aan de hak ophangen) of 2 buizen, wellicht op ongelijke hoogte, zodat de schoenen met de punt licht naar beneden (hangend op de hak) geplaatst worden?

Los daarvan, zou mijn buikgevoel zijn dat 16mm met een wanddikte van 1mm sterk genoeg zou moeten zijn om een stel schoenen op een overspanning van 0.9 meter te dragen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Hurmie

Hurmie

Nieuw lid
30 sep 2022
3
4
Nijlen
Henkverhaar bedankt voor je antwoord.

Het is de bedoeling om 3 a 4 buizen per niveau te voorzien en volledig op gelijke hoogte. Dus zal de wanddikte van 1mm wel volstaan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.