Schoenenbankje essenhout?

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Hoi,

Ik vind het altijd leuk om hout wat geen bestemming meer heeft her te gebruiken. Zo heb ik laatst een salontafel gekregen die men niet meer gebruikte en dit blad daaraan over gehouden. Volgens mij essenhout?
WhatsApp Image 2020-05-21 at 13.32.56 (4).jpeg

Toen kreeg ik het verzoek een leuk schoenenbankje op maat te maken en wilde dit blad daarvoor gebruiken. Heb hem eerst in 2 stukken gezaagd met de invalzaag om hem wat makkelijker in stroken te zagen met de zaagtafel, want het was best een zwaar blad

Daarna de stukken geselecteerd die ik goed kon gebruiken, bij het hergebruiken zitten er altijd wel stukken tussen die niet meer bruikbaar zijn
WhatsApp Image 2020-05-21 at 13.34.48 (1).jpeg

Toen het leukste deel, schaven en van dikken, altijd leuk om te zien wat er onder de laklagen vandaan komt. Bleek heel licht met een mooie tekening, ik denk essen?
WhatsApp Image 2020-05-21 at 13.34.48.jpeg

De poten heb ik van hetzelfde hout gemaakt
WhatsApp Image 2020-05-21 at 13.32.56 (3).jpeg

WhatsApp Image 2020-05-21 at 13.32.56 (2).jpeg

Ik vond hem mooi passen ook in onze eigen gang en had gelukkig nog net genoeg hout over om 3 planken van te maken, wat smallere delen verbonden met mijn nieuwe lamello, leuk als eerste oefening. De poten van mijn eigen schoenenbankje met eikenhout gemaakt, ook over uit wat gedemonteerde lades. Deze heb ik zwart gemaakt om hem mooi te laten passen bij de trap etc. De planken heb ik geprobeerd een wat "zwevend" effect te geven om het wat speelser te maken.
WhatsApp Image 2020-05-23 at 12.24.36.jpeg

WhatsApp Image 2020-05-23 at 12.24.36 (1).jpeg

Edit: echt top hoe makkelijk de fotos nu toe te voegen zijn en eenvoudig op elk formaat te plaatsen zijn!
 

Woodlex

Actieve deelnemer
2 jun 2014
62
5
Duiven
Beste Tympy,


Mooie strakke vormgeving. Mijn complimenten voor het mooie resultaat. Het zwevende karakter van de planken is leuk, hoe heb je dat gedaan?

groeten,
Lex
 
  • Leuk
Waarderingen: Tympy

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Eigenlijk heel simpel, door tussen de poot en de planken een dun stukje hout te doen wat wat smaller is dan de plank zodat je het niet ziet (tenzij je op de grond gaat liggen en er naar zoekt :D)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.