Schilderen van wandafwerking onder schuin dak

workingwithwood

Post veel
22 okt 2008
804
163
Stiens
Ik vraag mij af hoe ik een wand kan schilderen onder een schuin dak dat afgewerkt is met grote platen met daartussen kunststof strippen. Zie bijgaande foto. Het komt heel vaak voor. In dit geval lijken de platen van een soort zachtboard met daarop een hardere dunne witte laag. Soms behoorlijk glad. Andere platen zijn dan weer ruwer maar allemaal wit.

Ik neem aan dat alles wel met een of twee lagen met dekkende verf gedaan kan worden. Het probleem zit in de kunststof strippen. Moet daar eerst een primer op? Wat kun je daarvoor zoal bij de bouwmarkt kopen. Misschien belangrijker: Wat / welke producten moet ik vermijden.

Bij voorbaat dank.

jorisvh

Post veel
Ik zou:
  1. gladde oppervlakken opschuren
  2. goed ontstoffen en ontvetten
  3. een multi materiaal primer (water of solvent gebaseerd), evt al in de eindkleur
  4. afwerklaag
als primer gebruik ik voor dit soort zaken sigma multiprimer (solvent) of multiprimer aqua (water) maar elke merk zal wel wat hebben dat o.a. op plastic hecht, check de technische fiches. als die er niet zijn is de verf waarschijnlijk sowieso brol.

ik weet niet hoe de constructie in mekaar zit maar ik kan me inbeelden dat doorheen de seizoenen alles wat beweegt. als je in een sterk afwijkende kleur gaat schilderen en als er naast de plastic strips ongeschilderde strookjes tevoorschijn komen, wordt het eindresultaat mogelijk lelijker dan het nu is.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.