Toch gaat het mij hier allemaal toch eventjes te ver en dat moet mij toch even van het hart .
Alles hangt samen met of je professioneel bezig bent ..... of op amatuers niveau in allerlei gradatiees .
Hoe handig je bent ...het motoriek en hoeveel kennis van zaken je hebt en misschien wel het allerbelangrijkste hoeveel tijd je er in steekt en de frequentie dat je een bepaalde handeling doet en blijft herhalen.
Maw als het nodig is mijn westerse handzaag te slijpen in frequentie van 1 keer in de 2 jaar hoe lang duurt het dan dat ik het redelijk kan.. hallo -> ik wil plankkies zagen
Moet ik nu eerst instrumentbouwer worden om piano te kunnen spelen of ingenieur worden zodat ik weet hoe de zuigers na de verbranding in de cylinder en het in beweging zetten van de krukas de benodigde energie leveren zodat de wielen kunnen draaien (oeps vergeet de koppeling) alvorens ik auto kan rijden?
Letwel :ik ben
niet boos maar wel af en toe teleur gesteld op de reacties (of onbegrip) die op zich best wel goed bedoelt zijn laat dit duidelijk zijn ...... maar af en toe is het ook wel eens handig het door een andere bril te bekijken die van een amateur want hier op het forum zit allerlei pluimage van beroeps, expert en amateurs en hulpbehoefende zoals ik ;-)
Ik heb gezegd

en nu weer lekker aan de slag met de plankjes ... zagen, beitelen en elkaar de hand reiken en vooral vrolijk met zijn allen verdergaan .
Vergeet ik bijna : we hoeven het niet met elkaar eens te zijn ...zolang we elkaar de ruimte geven gaat alles goed of soms minder goed ;-)