Scheppach HM2

afc

Actieve deelnemer
13 sep 2015
40
3
Heeft er iemand handleidingen van Scheppach HM2 en aanbouwdelen?
 

afc

Actieve deelnemer
13 sep 2015
40
3
Nee , helaas dit is een handleiding van gebruik. Ik bedoel werkplaatsboek van hoe je machine demonteert etc. in welke volgorde van werken en zo. wel bedankt voor de genomen moeite uiteraard.
 

afc

Actieve deelnemer
13 sep 2015
40
3
Dank je voor de info .Ze zouden er officieel wel moeten zijn. Aangezien dat Scheppach Duits is. Bij Duitse bedrijven is dit wel gebruikelijk.
 

afc

Actieve deelnemer
13 sep 2015
40
3
Een andere vraag, hoe maak ik een verroeste tafel weer glad en bruikbaar? ik denk zelf aan schuren en polijsten. Iemand een ander idee?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.226
2.644
als je voor een scheppach een demontage handleiding nodig hebt, kan je er beter van af blijven. Blad even met de schuurmachine en daarna in een glijmiddel. Als je hem gaat gebruiken blijft hij van zelf glad.
 

afc

Actieve deelnemer
13 sep 2015
40
3
Weet iemand hoe het komt dat mijn ingeven tektst in woodworking continue veranderd wordt? Lijkt wel of woodworking je als gek neer wilt zetten.
 

afc

Actieve deelnemer
13 sep 2015
40
3
als je voor een scheppach een demontage handleiding nodig hebt, kan je er beter van af blijven. Blad even met de schuurmachine en daarna in een glijmiddel. Als je hem gaat gebruiken blijft hij van zelf glad.
Wil wel graag de volgorde van montage en demontage volgen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.226
2.644
Maak foto's voordat je je machine uit elkaar haalt, dan weet je later nog hoe het heeft gezeten. Zo'n hm 2 is echt dood simpel. Als je bang bent dat je niet meer weet waar bepaalde boutjes hebben gezeten, neem je een rol afplakband en dan plak je bij elk boutje een stukje . Daar zet je een nummer op en dan doe je het bijbehorende boutje in een zakje , waar je het zelfde nummer op zet. Verder kan je daar nog extra informatie bij schrijven, bijvoorbeeld bij een stelboutje, de uitsteek lengte. Met een beetje logisch nadenken en het juiste gereedschap heb je zo'n ding binnen een uur , volledig in losse onderdelen.
 

afc

Actieve deelnemer
13 sep 2015
40
3
Machine staat alweer in elkaar en werkt goed. dank voor de hulp
 
  • Leuk
Waarderingen: mink

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.265
312
Heelsum
als je voor een scheppach een demontage handleiding nodig hebt, kan je er beter van af blijven. Blad even met de schuurmachine en daarna in een glijmiddel. Als je hem gaat gebruiken blijft hij van zelf glad.
Nou dat is wel erg simpel voorgesteld, het zal zeker niet de moeilijkste machine zijn maar ik kan me de vraag wel voorstellen, zeker als dit niet tje dagelijkse kost is zou zon handleiding wel kunnen helpen.

Ik ging ooit eens kijken naar een knappe HM1, leuk prijsje, kom ik daar, waren ze vergeten te vertellen dat de hele machine gedemonteerd was en alles in een doos gemikt was. Vriendelijk bedankt en maar niet uitgesproken wat ik van die handelswijze echt vond......
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.265
312
Heelsum
Daarom was de prijs dus leuk.
Nee, zo leuk was de prijs niet dat je een bal onderdelen kon verwachten , en dan doodleuk doen of je zo’n ding in een paar uurtjes weer in elkaar zet. Ik weet nagenoeg zeker dat dat ding nooit meer gedraaid heeft…. Zo’n machine zet je niet zomaar weer in elkaar.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.226
2.644
Het in elkaar zetten is op zich niet zo ingewikkeld, maar het is slecht te zien of alle onderdelen er bij zitten.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.265
312
Heelsum
Het in elkaar zetten is op zich niet zo ingewikkeld, maar het is slecht te zien of alle onderdelen er bij zitten.
Elke bout vast draaien is op zich niet zo moeilijk maar zorgen dat je alles hebt, dat het allemaal juist gemonteerd is met de juiste boutjes etcetera, ik wens een ieder die dat wil proberen veel succes. En wat je zegt, zien of je alles hebt is al helemaal onmogelijk... Als je het al voor elkaar zou krijgen ben je dagen bezig....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.