Schakelaar bouwstofzuiger

Zky

Actieve deelnemer
8 feb 2016
327
33
Vorden
www.LuxeHout.nl
Ik heb een bouwstofzuiger van de Gamma welke onlangs de geest heeft gegeven. Nadat ik hem heb open gehaald en diverse draden heb doorgemeten, blijkt het probleem in de schakelaar te zitten. Het is stofzuiger met inschakelautomaat.
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar de juiste schakelaar ter vervanging maar ik kom er niet helemaal uit. Wipschakelaar/Tuimelschakelaar? Benodigde IP waarde?
Wie kan me helpen?IMG_20200610_155525.jpgIMG_20200610_155540.jpgIMG_20200608_200011.jpg
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.075
2.599
De eerste 3 standenschakelaar op google is voor een nilfisk stofzuiger. Is ook nog stofdicht.
 

Zky

Actieve deelnemer
8 feb 2016
327
33
Vorden
www.LuxeHout.nl
De eerste 3 standenschakelaar op google is voor een nilfisk stofzuiger. Is ook nog stofdicht.
Die zoekterm had ik nog niet gebruikt en levert inderdaad op wat ik zocht.

Deze? Heschen Kippschalter Ein-Aus-Ein, DPDT, 6 Endpunkte, 16 A 250 VAC, Schwarz, 2 Stück: Amazon.de: Gewerbe, Industrie & Wissenschaft

Of deze:

Ja die had ik ook al gevonden, alleen zie ik er zo snel geen IP waarde bij. Zal alsnog best wel werken lijkt me.
 

Zky

Actieve deelnemer
8 feb 2016
327
33
Vorden
www.LuxeHout.nl
Een bevriende elektricien van me gaf de tip om eerst eens de schakelaar los te halen, schoon te maken en wat contactspray er op te spuiten.
Hij mag dan wel IP55 zijn maar als je met perslucht alles schoonspuit kan er alsnog genoeg tussen komen.

Dat heb ik dus gedaan en je raadt het nooit... Hij werkt weer!
Bedankt voor het meedenken!

En ik heb weer wat geleerd :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.