Schade kapex 120

Woody65

Actieve deelnemer
12 apr 2020
58
4
Beste mensen,

Ik heb een Festool kapex 120 met een verbrande motor en schade aan tandwielkast.
Is er hier iemand die deze machines repareert en/of iemand kent die dit kan doen. eventueel iemand die een Kapex 120 heeft met defecte onderzijde.

Ja ik weet dat Festool deze service ook biedt, wordt dan wel een hele dure reparatie.


groet, Woody
 

john

Actieve deelnemer
23 jun 2010
128
20
Barendrecht
Hallo Woody,
Ik ken geen reparateur, maar wil je onderstaande wel meegeven.
Festool heeft echt een goede service. Volgens mij doen ze ook een vrijblijvende offerte. Toen ik eens langsging met een 2e hands CS70 met een probleem, hebben ze me geholpen en hoefde ik niet veel te betalen en werd tevens ongevraagd nog een ander onderdeel vervangen zonder kosten( want zoals ze zeiden, dat hoort niet kapot te mogen gaan)
Festool producten kosten meer dan veel andere merken, maar als ik dan op zo'n fijne en snelle manier wordt geholpen dan is dat ook wat waard.
 

Woody65

Actieve deelnemer
12 apr 2020
58
4
Hallo Woody,
Ik ken geen reparateur, maar wil je onderstaande wel meegeven.
Festool heeft echt een goede service. Volgens mij doen ze ook een vrijblijvende offerte. Toen ik eens langsging met een 2e hands CS70 met een probleem, hebben ze me geholpen en hoefde ik niet veel te betalen en werd tevens ongevraagd nog een ander onderdeel vervangen zonder kosten( want zoals ze zeiden, dat hoort niet kapot te mogen gaan)
Festool producten kosten meer dan veel andere merken, maar als ik dan op zo'n fijne en snelle manier wordt geholpen dan is dat ook wat waard.
Thanks, daar kan ik wat mee. Zal eens langsrijden. Ze zitten in Waddinxveen en daar woon ik redelijk in de buurt.

gr, Woody
 

-Peters-

Actieve deelnemer
19 sep 2016
136
42
Mijn pa repareert ook machines voor zijn hobby, ik weet niet waar je woont maar anders mag je hem daar ook afgeven.

Al moet ik wel zeggen dat de onderdelen van Festool vaak ook prijzig zijn (afhankelijk wat er exact kapot is natuurlijk)
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
9
Leiderdorp
Losse onderdelen zijn vaak erg prijzig, het loont alleen als er iets kleins kapot is om dat te vervangen. Reken bij een nieuw anker, een nieuwe tandwielkast en mogelijk nieuwe delen van de behuizing dat je gauw halverwege een nieuwe Kapex zit.

Dan moet de rest van de machine wel erg netjes zijn, is deze al goed gebruikt en met de nodige gebruikssporen, moet je afvragen of het dat nog wel waard is.

Beste kans maak je door eerst een prijsopgave bij Festool op te vragen, dan weet je waar je aan toe bent.

Bel voordat je naar Waddinxveen rijdt wel even op, want met de huidige situatie werken veel bedrijven op halve kracht of zijn ze helemaal gesloten.

Collega had een Jura koffiemachine die stuk was, werd alleen door een koerier opgehaald voor €69,-, de balie is gesloten. Kan bij Festool natuurlijk ook momenteel anders geregeld zijn.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.553
256
Misschien een donormachine zoeken, bijvoorbeeld hier op het forum.

En/of die van jou aanbieden als donormachine.
 

Woody65

Actieve deelnemer
12 apr 2020
58
4
Losse onderdelen zijn vaak erg prijzig, het loont alleen als er iets kleins kapot is om dat te vervangen. Reken bij een nieuw anker, een nieuwe tandwielkast en mogelijk nieuwe delen van de behuizing dat je gauw halverwege een nieuwe Kapex zit.

Dan moet de rest van de machine wel erg netjes zijn, is deze al goed gebruikt en met de nodige gebruikssporen, moet je afvragen of het dat nog wel waard is.

Beste kans maak je door eerst een prijsopgave bij Festool op te vragen, dan weet je waar je aan toe bent.

Bel voordat je naar Waddinxveen rijdt wel even op, want met de huidige situatie werken veel bedrijven op halve kracht of zijn ze helemaal gesloten.

Collega had een Jura koffiemachine die stuk was, werd alleen door een koerier opgehaald voor €69,-, de balie is gesloten. Kan bij Festool natuurlijk ook momenteel anders geregeld zijn.

Dank je wel, ben er bewust van dat de kosten oplopen. Heb wel wat lijntjes uitstaan. Een daarvan is een machine met een kapotte onderkant. Zou mooi zijn dan van 2 weer een hele maken.
 

Woody65

Actieve deelnemer
12 apr 2020
58
4
Mijn pa repareert ook machines voor zijn hobby, ik weet niet waar je woont maar anders mag je hem daar ook afgeven.

Al moet ik wel zeggen dat de onderdelen van Festool vaak ook prijzig zijn (afhankelijk wat er exact kapot is natuurlijk)
Dank je wel, neem het mee in de overweging. Heb wat lijntjes open staan.

gr, Woody
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.