Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik wil een schaaltje in hoogglans afwerken.
Hoe en waarmee kan ik dat het beste doen ?
Ik ben het aan het maken. de binnenkant en de zijkant zijn geschuurd tot 320 en ik wil verder naar 1000.
Daarna de onderkant afdraaien en ook schuren.
Echt perfect hoogglans betekent (stofvrij) lakken in een spuitcabine, schuren, lakken, schuren, lakken etc. Deze cyclus een keer of 10 begint er op te lijken.
Forumlid Rien van Lieshout gebruikt een 2K transparante lak uit een spuitbus. Ik weet het merk niet maar hij zal nog wel reageren hierop.
Zijn objecten zijn perfect afgewerkt. Onlangs nog hier te zien.
Ik gebruik zelf een sneldrogende 2k lak (bij 20 graden met 5-10min stofdroog) komt wel via de verspuit maar je kunt binnen een half uurtje genoeg lagen zetten meestal zet ik 1 grondlaag verdunt laat deze drogen en spuit nat in nat 2 lagen erover meestal met minimaal stof en ander terugschuren en een laagje erbij gaat prima.
Ik ben een theelichthouder aan het spuiten met met blanke hoogglans lak.
Tussen de lagen door ga ik er met een pannenspons over,
Het lijkt wel of het hout zegt, lekker en slurpt het zo naar binnen.
Maar we gaan door.
hoogglans aflakken begint bij heel netjes draaien en schuren. Tot bv. 320 of 400, gebruik een sanding sealer en schuur dan met je laatste korrel. Schuur bij voorkeur met een ronddraaiende schuurpad zodat je niet allemaal rechte strepen van het schuurpapier krijgt. Spuit dan 2 a 3 lagen hoogglanslak en schuur als een laag uitgehard is, met stilstaande machine rondjes in de lak met een nog fijnere korrel. (600 bv) totdat je de lak overal geraakt hebt. Na de laatste uitgeharde laag lak polijst je met bv Yorkshire grit wit of eee ultrashine. (mijn voorkeur is de YG) goed uitpoetsen, klaar. Je kan ook een vloeibaar polijstmiddel nemen. bv Burnishing cream of een polijstmiddel voor autolakken...
Rond dwarrelend stof is bij deze methode niet zo'n probleem. (afhankelijk van de hoeveelheid rond dwarrelend stof natuurlijk... )
Werk zeer precies. Iedere onvolkomenheid wordt bij hoogglans extra uitvergroot.
Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.