Het houtdraaien en beeldhouwen heeft mij de afgelopen 15 jaar met houtsoorten in contact gebracht waarvan ik het bestaan niet eens vermoedde. Zo ook deze houtsoort, Valse Christusdoorn, Gleditsia Tricanthos, oftwel Honey Locust. Bij het draaien komt er een soort van zoetige geur vrij. De draad is vrij warrig, daarom wellicht dat het <Locust> heet in Engels/Amerikaans, van sprinkhaan, grass hopper. De andere bekende <Locust> is Black Locust, Robinia Pseudo Acacia, ook al zo'n spring-in-het-veld.
Ik heb een stuk van een stam via boomverzorger Isaac Verster af kunnen halen van plm 30 a 35 cm. er staat nu nog een deel van 1 meter ongeveer.
Deze schaal komt uit de ene helft van een stuk stam, het middendeel is eruit gehaald met het Oneway coring systeem en apart verwerkt. Het andere deel is verwerkt tot een soort van natuurrrand schaal, daarover later meer.

Ik heb een stuk van een stam via boomverzorger Isaac Verster af kunnen halen van plm 30 a 35 cm. er staat nu nog een deel van 1 meter ongeveer.
Deze schaal komt uit de ene helft van een stuk stam, het middendeel is eruit gehaald met het Oneway coring systeem en apart verwerkt. Het andere deel is verwerkt tot een soort van natuurrrand schaal, daarover later meer.