Samen Festool rotex 125mm schuurschijven kopen?

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Ik wil graag een assortiment schuurschijven kopen voor mijn Rotex 125mm.

Er zit nogal een prijsverschil in blisters van 10 of 100 vellen. Goedkoopste wat ik nu kan vinden is bij Toolmax. Een blister van 10 schijven ligt rond de 10 euro. 50 schijven voor 27,86 en 100 schijven voor 49,82 euro. Inclusief btw.

Is er iemand die ook een Rotex 125 heeft en eventueel interesse heeft om samen een assortiment samen te stellen om te delen?

Dan profiteren we van de voordelige prijs in bulk, zonder een voorraad te hebben waar je 3 levens mee vooruit kunt.

Klium heeft ook wel veel aanbod maar is toch iets duurder dan Toolmax. Die zitten rond de 13 tot 16 euro voor een blister van 10 schijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: jorisvh en 3xtr3m3

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
500
118
Omg. Eindhoven
Wellicht een goede tip voor schuurschijven, en je kan ze zelfs per stuk kopen:

Een tijdje geleden zelf ook besteld nav een post hier op het forum, maar wat een verademing in schuren tegenover schuurpapier! Op Youtube staat ook een test hierover, en ze kwamen er heel goed uit:
 
Laatst bewerkt:

Roel57

Nieuw lid
17 mrt 2019
4
0
Kijk ook eens bij Ecotools 50 stuks voor rond de 15 euro.
De duurzaamheid is wat minder dan de originele Festool, maar dat weegt niet op tegen het prijsverschil!
 

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
610
61
Flakkee
Kijk ook eens bij Ecotools 50 stuks voor rond de 15 euro.
De duurzaamheid is wat minder dan de originele Festool, maar dat weegt niet op tegen het prijsverschil!
Inderdaad eco tools. Dat zijn netten. Ik wil niet anders meer
 

dvh

Actieve deelnemer
29 aug 2019
60
15
Brugge
Kijk ook eens op rubart.de. Voor verbruiksmateriaal zitten die doorgaans heel goed qua prijs
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Wellicht een goede tip voor schuurschijven, en je kan ze zelfs per stuk kopen:
Ik heb sinds kort ook deze, ook bij slijpexpert besteld...

Zijn trouwens toch nog nét iets beter dan de ecotools schuurnetten PLUS ze zijn goedkoper! ;)
 

Peentjens

Actieve deelnemer
29 mei 2020
111
29
Amersfoort
Ik heb Ecotools schuurnetten 120, 180, 240 en 320. Allen in maat 125. Gaan inderdaad langer mee dan schuurpapier!
Gekocht in dozen van 50, maar zoveel schuur ik nou ook weer niet.
Ecotools prijs inc btw omgerekend 39 ct per stuk. Als je wilt mag je van iedere soort (max) 20 stuks overnemen tegen deze 39 ct per stuk.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 3xtr3m3

Peentjens

Actieve deelnemer
29 mei 2020
111
29
Amersfoort
Ik heb sinds kort ook deze, ook bij slijpexpert besteld...

Zijn trouwens toch nog nét iets beter dan de ecotools schuurnetten PLUS ze zijn goedkoper! ;)
Volgens mij zijn ze pas goedkoper als je veel (+ 200 stuks) afneemt?
Ik zie (EX btw) 32 ct per stuk, wat precies overeen komt met 16 euro (EX btw) per 50 bij Ecotools. Die ze alleen in dozen van 50 doet, dat dan weer wel 😉
 

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Maar komen de gaatjes voor de stofafzuiging wel overeen van die andere merken?
Mijn Bosch 125mm schijven namelijk niet.

En ik dacht aan Rubin schijven, voor onbehandeld hout.

Maar wel bedankt voor de tips iedereen.
 

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
500
118
Omg. Eindhoven
Maar komen de gaatjes voor de stofafzuiging wel overeen van die andere merken?
Mijn Bosch 125mm schijven namelijk niet.

En ik dacht aan Rubin schijven, voor onbehandeld hout.

Maar wel bedankt voor de tips iedereen.
Die 3M schuurnetten hebben geen gaten. Echt ideaal! Minder stof en niet meer vol lopen
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Het is gaas, dus eigenlijk 1 en al gat. Het loopt veel minder snel vol dan traditioneel schuurpapier en gaat zodoende langer mee
 
  • Leuk
Waarderingen: DannyL

alexandervanbaelen

Actieve deelnemer
31 jul 2019
83
23
Hoeilaart
Ik heb sinds kort ook deze, ook bij slijpexpert besteld...

Zijn trouwens toch nog nét iets beter dan de ecotools schuurnetten PLUS ze zijn goedkoper! ;)
Vind de schuurnetten van ecotools zelf ook leuk werken, maar vind wel dat ze absoluut niet zo lang meegaan als traditioneel schuurpapier. Bij mij laat de velcro vaak snel los, iemand anders ervaring mee?
 

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
500
118
Omg. Eindhoven
Vind de schuurnetten van ecotools zelf ook leuk werken, maar vind wel dat ze absoluut niet zo lang meegaan als traditioneel schuurpapier. Bij mij laat de velcro vaak snel los, iemand anders ervaring mee?
Die van 3M gaan echt 2x zolang mee als normaal schuurpapier.. en de afname is ook beter. Loslaten heb ik niet meegemaakt
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.710
2.572
Gaanderen
Vind de schuurnetten van ecotools zelf ook leuk werken, maar vind wel dat ze absoluut niet zo lang meegaan als traditioneel schuurpapier. Bij mij laat de velcro vaak snel los, iemand anders ervaring mee?
Ja dat had ik ook bij mirka. Volgens mij kan dit aan je klittenband van je machine liggen. Ik was na 12 jaar door de voorraadschuurzolen voor mijn festo ET2E heen en moest snel een nieuwe kopen. Die prijs viel tegen. Maar hier bleef de tussenzool en het schuurgaas wel op zitten. Hiervoor moest ik na 3 papiertjes de tussen zool al vervangen.
Ik vind het schuurgaas van eco tools een heel stuk minder dan dat van mirka. Meestal gebruik ik P80 voor het schuren van muren, dat is niet het voorkomende gebruik hier.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.