Ruud

Ruderik

Nieuw lid
17 dec 2025
2
7
Roermond
Even voorstellen....
Mijn naam is Ruud, woonachtig in Midden-Limburg. Ongeveer 24 jaar gewerkt binnen software ontwikkeling (Windows/Linux/embedded/RTOS). Toen vond ik het tijd voor iets anders.
Inmiddels begonnen aan een opleiding meubelmaker in Maaseik, dit bevalt heel goed. Per 1 februari krijg ik de sleutel van een 'werkplaats' bij Boxcomplex van 6x6m. Dit is niet ideaal, zeker qua stroomaansluitingen (geen 3 fase en een B automaat achter gesloten deur...) zal het nog een gepuzzel worden. Helaas heb ik thuis geen plaats om veel meer te doen dan zagen met de hand.
Met die werkruimte kan ik het iets serieuzer aan gaan pakken en mooie kleinere meubels gaan maken; tafels/stoelen/kastjes. Misschien ooit, als ik goed genoeg ben, ook meubels verkopen. Ik zit nu in de fase van materiaal uitzoeken, en hou de markt sectie hier dus goed in de gaten. Op mijn lijstje staan; zaagtafel liefst met roltafel indien niet te groot, vlak-vandikte combi, afzuiging, afkortzaag, kolomboor, alles op 230V.
Verder ook zoekende naar een soort stage-/leerplek bij een kleinere meubelmaker in de buurt. Dit is niet persé een oproep trouwens, gewoon om aan te geven wat mijn situatie is, maar suggesties op alle gebied zijn altijd welkom ;).

Zerox

Actieve deelnemer
2 aug 2021
291
198
Echt
Welkom Ruud, leuk om mensen dichtbij in de buurt te hebben! Succes met je opleiding in Maaseik! Leuk om te zien dat mensen met een vergelijkbare achtergrond zich richting de houtbewerking bewegen.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.