Rupes schuurmachine of een Flex? (Delta model)

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Dag houtvrienden,
Ik ben op zoek naar een nieuwe delta schuurmachine!
Voorheen had ik er al 3 van o.a. Black & Decker en Ferm, maar die zijn al kapot... Iets van goedkoop en duurkoop zeker :).
Dus na wat zoeken in FB-groepen en hier op woodworking.nl viel mijn oog op de Rupes en de Flex schuurmachines, iemand enige ervaring met deze deltaschuurmachines?
En variabel toerental, is dat iets wat je vaak gebruikt?
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Rupes: RUPES LS71 Delta Schuurmachine met Stofafzuiging & Venturi
Flex koolborstelloos: FLEX ODE 2-100 Delta Schuurmachine - Koolborstelloos
Flex: FLEX ODE 100-2 Delta Schuurmachine met stofafzuiging, venturi & toerentalregeling
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.173
2.633
Ik heb zo'n rupes met een cycloonfilter en dat werkt goed. De schuurzool is uitwisselbaar met festool. Ik vindt alleen het schakelaartje ruk. Maar hij werkt verder prima.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.741
2.600
Gaanderen
Ben zelf geen fan van de delta vorm maar dit terzijde. De schuurmachines van Flex zijn mij niet bekend. Flex is/was bekend van de haakse slijpers al zie je ze niet zo veel. Rupes is een prof schilders merk.
Hier zullen de meeste festool hebben ook mirka is een heel goed merk.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.173
2.633
Volgens mij is alleen de kleur anders van een flex. Lijkt me gewoon een rupes. Heeft zelfs dat zelfde knullige schakelaartje. Ik gebruik vooral dat puntje. Daarom heb ik voor een delta gekozen. Maar je schroeft er ook zo een rechte zool onder. Moet je alleen weer ander schuurpapier kopen.
 

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
500
118
Omg. Eindhoven
Rupes is in de automotive aardig goed bezig met schuur/polijstmiddelen.
Het merk zelf roept bij mij vertrouwen op, al heb ik er zelf geen.

Ik heb een Flex polijstmachine gehad (voor automotive), en die was echt heel erg degelijk gebouwd.
Helaas ook geen ervaring met hun schuur apparaten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.