Rubart en zijn schuurpapier

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
434
106
Middelburg
Tijdje geleden schuurpapier gekocht bij Rubart van het merk Granat in grootverpakking a 100 stuks in verschillende korrelgrote in totaal ging het om 4 doosjes. Aangezien de prijs bij hun redelijk laag is tav menig ander webwinkel heb ik een bestelling geplaatst. Na zo'n 7 dagen wachten werd het pakket keuring thuis afgeleverd. Normaal gesproken worden deze doosjes door de fabrikant voorzien van een sticker die dient om het doosje af te sluiten, zodat er geen schuurpapier ongewild er uit kan vallen. Al snel bij het openen van het pakket kwam aan het licht dat 2 doosjes alreeds waren geopend. Conclusie 10 schuurschijven waren pleitte. Netjes een mail geschreven en uit de doeken gedaan dat er 10 schuurschijven missende waren. Als reactie kreeg ik terug dat dit hoogst ondenkbaar is, omdat zij, voordat zij schuurpapier opsturen, dit meestal vooraf controleren door de doosjes te openen, en het schuurpapier na te tellen. Dan vraag ik mij af zijn de inpak machines, waarmee het schuurpapier wordt ingepakt, zo onnauwkeurig, dat dit nogmaals door een menselijk persoon moet worden nageteld:rolleyes: Zou natuurlijk kunnen, al lijkt mij dat niet waarschijnlijk maar goed, echter het "mooiste" moest nog komen ik werd in het verdachte bankje gezet aangezien zij zelf twijfelde aan mijn oprechtheid/eerlijkheid en dat is natuurlijk niet goed. Waarom zou ik de moeite nemen om een mail te schrijven voor 10 schuurschijven gezien de waarde, maar ik vind zelf, als je betaald voor 100, moet je ook 100 krijgen, en geen 90. Een tweede mail heb ik nog verstuurd als reactie hierop, dat voor mij hiermee de kous af was, en dat ik het initiatief geheel bij hun legde, geen reactie meer ontvangen. Dus bij deze,... mocht je schuurpapier in grootverpakking aanschaffen bij Rubart dan is het wellicht raadzaam mocht de sticker zijn verbroken om dit eventjes te controleren, maar kijk er niet van op als je een email verstuur dit als reactie te krijgen
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Ik vind dit commercieel een onzinnige reactie van rubart. Ja ik heb dit antwoord ook wel eens gehad van Fabory in het verleden dat onze melding niet kon kloppen. Hier werd elke collie gewogen en vergeleken met de inhoud en dit schrijven werd mij nagestuurd en ze hadden gelijk. Het natellen van de inhoud van schuurpapier doet een loper normaal niet. Te veel en vervelend werk. Als verkoper moet je je verlies nemen en netjes dit soort dingen oplossen als je niet met een waarheidsgetrouw verhaal komt. De meeste klanten reageren niet en komen niet meer terug. Ik snap niet dat dit bij een bedrijf als Rubart niet goed word opgepakt.
 

Speculaasbrok

Actieve deelnemer
19 dec 2018
125
23
Harkstede
En ik kan uit ervaring zeggen dat bij mij de zegels nog intact waren toen ik vorig jaar 6 doosjes bestelde. Vreemde reactie inderdaad. Vooral vervelend, onnodig en zorgt voor verlies van klanten. Want de prijs is inderdaad uitnodigend om daar te bestellen.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Misschien een artificiële intelligentie die de mails beantwoord.
Net zoals de robots waarmee die bedrijven hun chatservice verzorgen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
En ik kan uit ervaring zeggen dat bij mij de zegels nog intact waren toen ik vorig jaar 6 doosjes bestelde. Vreemde reactie inderdaad. Vooral vervelend, onnodig en zorgt voor verlies van klanten. Want de prijs is inderdaad uitnodigend om daar te bestellen.
Wat is jouw mening over de kwaliteit, standtijd en afname van dit papier.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Ik heb er al enkele keren wat bij besteld en ook alles in orde. Maar in een normale organisatie gaat ook 99,. x % goed. Het gaat erom hoe los je je fouten op. Overal waar gewerkt word gaan er dingen fout. Ook waar dit niet zou moeten. Hoog opgeleid of niet dokters maken fouten rechters maken fouten. Voor deze twee in het bijzonder worden de fouten soms niet erkent. Wees eerlijk en los het op. Ook al kan het soms niet (meer)
 

A.N

Actieve deelnemer
Zelf heb ik met Rubart geen problemen gehad wat leveringen betreft. Wij gebruiken Rubin en tot nu toe hebben ze alles snel geleverd, btw vrij want zakelijk besteld.

Als online verkoper moet je dit soort claims gewoon soepel afhandelen, 10 ontbrekende vellen in een envelop en versturen. Kost je als onderneming nou ook geen gigantisch kapitaal maar kweekt meestal wel veel goodwill.

Albert.
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV en Wim Kluck

Speculaasbrok

Actieve deelnemer
19 dec 2018
125
23
Harkstede
Wat is jouw mening over de kwaliteit, standtijd en afname van dit papier.
Nou, het wisselt met het gebruik. Wat betreft geschilderd hout ben ik erg tevreden. Met goede afzuiging gaat het lang mee. Bij kaal hout en harde houtsoorten blijft het ook lang scherp en houd goede afname. Ook het resultaat vind ik mooi. Maar als ik machinaal wat hoeken pak verdwijnt de toplaag redelijk snel.
Maar tot dusver heb ik het enkel met een DTS 400 of met de hand gebruikt.
Met de hand heb ik vergelijkbaar resultaat met Siaflex. Dat heb ik op rol voor het handschuurwerk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

rbrt

Nieuw lid
24 jul 2022
6
3
Sassenheim
Ik vreesde het ergste toen ik dit bericht las over Rubart, had er net besteld, 11 doosjes met verschillende korrels. Nu viel het mee, in 1 p80 doosje waren 2 vellen gesnoept, viel mee dus maar netjes is het niet.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Zal ook wel met retourzendingen te maken kunnen hebben, niet alles natellen want tijd is geld, ik heb zelf inmiddels 3 keer meegemaakt dat bij een grote D3 lijmpot van Bison bij Toolstation de pot al open/gebruikt was...die bestel ik dus niet meer online:mad:
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
434
106
Middelburg
Ik vreesde het ergste toen ik dit bericht las over Rubart, had er net besteld, 11 doosjes met verschillende korrels. Nu viel het mee, in 1 p80 doosje waren 2 vellen gesnoept, viel mee dus maar netjes is het niet.
Triest jij bent dus ook "slachtoffer" geworden van de schuurpapier verdwijntruc, ik heb nooit meer iets van hen vernomen, ik heb nog altijd 10 stuks van hen tegoed, ......Tja op zo'n manier kan ik ook de goedkoopste zijn.
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
434
106
Middelburg
Zal ook wel met retourzendingen te maken kunnen hebben, niet alles natellen want tijd is geld, ik heb zelf inmiddels 3 keer meegemaakt dat bij een grote D3 lijmpot van Bison bij Toolstation de pot al open/gebruikt was...die bestel ik dus niet meer online:mad:
Kan me bijna niet voorstellen denk eerder aan een jatmoos die vanuit het depot af en toe iets achterover drukt om zo zijn eigen voorraad op pijl te houden, het meest wat wordt gejat, is door eigen personeel heb ik ooit ergens gelezen,.... dus wie weet????
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
434
106
Middelburg
Zeg maar wat is er zo raar aan???
Dat ze geopende pakketjes verkopen. En vervolgens ook nog zo reageren. Dacht dat daar dit topic over ging.
Ik stelde deze vraag omdat het leek of je onze ervaring niet geloofde, vandaar,....uiteraard mag ieder denken wat hij er van vind, wat ik wel weet is dat ik 4 keer de boel heb nageteld, want ook ik kon het bijna niet geloven in eerste instantie, het was dat het etiket/zegel was verbroken anders had ik dit uiteraard never gedaan,....en voor de rest doe je "voordeel" mee. Ik had uiteraard ook deze ervaring voor mezelf kunnen houden, want om te worden besodemieterd is nooit echt leuk en ergens voel je jezelf toch in de zeik genomen ook als het om een luttel bedrag gaat
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.