Router lift Enjoywood, denk ik te simpel?

Veldesign

Nieuw lid
25 jan 2026
7
18
Moordrecht
Ha allemaal,

Via verschillende (Chinese) aanbieders is de Enjoywood GD7 pro te verkrijgen en als ik de reviews zou eens bekijk op youtube dan is dat best een mooie frees lift.
Nu heb ik een Makita kantenfrees die ik er voor wil gebruiken en deze heeft een diameter van 65mm.
De Enjoywood is er in twee varianten, één voor frezen van 65 mm en één voor frezen met een diameter van 69 mm. Nu het bijzondere: Die eerste is zo'n € 60,- duurder en is pas over een maand beschikbaar, terwijl de tweede (van 69 mm) deze week nog in huis kan zijn (en dus flink goedkoper is).

Nu lijkt het me dat het klemsysteem waarmee je de frees vastzet het enige verschil is. Ik kan toch met een ring mijn freesbehuizing "opdikken naar 69 mm en mijn Makita gewoon gebruiken met de 69mm versie, of denk ik nu te simpel?

Iemand goede tips?

Bij voorbaat dank,

Martijn

Hopster

Actieve deelnemer
23 dec 2023
51
7
Kop van Noord Holland
Hi,

Ik heb beide uitvoeringen (niet goed gekeken bij het bestellen) en ik denk dat het eigenlijk wel zou moeten kunnen. Zou je wel aan precies de juiste dikte materiaal moeten kunnen komen om dat om je frees te schuiven voordat je dat in de lift steekt.

Benieuwd naar eventuele resultaten!

Laatst bewerkt:

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.423
784
Noord-Veluwe / Skåne
Ik ben altijd erg voorzichtig met freesmachines. Er kan mij te veel mis gaan als er iets gaat schuiven of zelfs los komt. Ik zou persoonlijk het risico niet nemen. Maar ik heb wel vaker te horen gekregen dat ik nogal risico-avers ben, dus misschien ben ik te voorzichtig.

• Leuk
Waarderingen: Boktor026

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.010
4.079
Blijkbaar niet goed gekeken. Alleen de 69mm. Ik zou even een 2mm plaatje rond walsen en er tussen zetten.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.010
4.079
Die 110 euro lijkt me een goede prijs. Als je de grote uitvoering hebt, kan je altijd een upgrade doen.

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.532
406
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Het lijkt er gewoon op dat ze niet voorradig zijn, dan gaat de orijs naar de levering vanuit China en dan is tie ff een tijdje duurder, het ligt er maar aan hoeveel haast je hebt, gewoon in de gaten houden wanneer ze weer vanuit CZ verscheept kunnen worden en dan pas bestellen.

Veldesign

Nieuw lid
25 jan 2026
7
18
Moordrecht
Dank voor al jullie snelle reacties.
@Hopster: Ben jij tevreden over de kwaliteit? En gebruik je ze nu allebei dan of heb je er één ongebruikt liggen? Dan heb ik namelijk wel interesse om hem over te nemen.

mboots

Actieve deelnemer
28 jan 2022
132
86
Venlo
Hele nette prijs ik heb er in 2024 141 euro voor betaald (65mm) en bevalt erg goed. Makkelijk na te stellen om hem vlak te krijgen, wat af en toe moet gebeuren ivm mijn spaanplaat blad dat werkt met de seizoenen

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.