ronde tuinbank

Jacquelinemonique

Nieuw lid
3 mrt 2023
2
0
5076SB
Omdat we een gigantische vijver deels dicht hebben gegooid (na 2 vrachtwagens zand) hielden we een zitkuil over. Best leuk! We hebben nu 2 oude trampoline onderstellen van 350 en 300 cm diameter van marktplaats opgehaald. Mijn idee is om daarvan de poten in te korten (ze onderling eventueel met keeclamp te verbinden) en er dan van houten balkjes een zitting op te maken van 60 cm diep. idee is om de balkjes als kralen met 2 gaten aan twee staaldraden te rijgen met aan 1 kant, de buitenrand, stukjes pijp of zo ertussen. Ik denk aan kastanje houten balkjes van 6 x 6 cm. Het staaldraad met balkjes dan met ijzerdraad een de trampolines vast te maken. Ik verzin van alles maar ben niet zo handig. Is dat een goed idee? het hout is nog niet gekocht; de trampolines kunnen zo weer weg.

Er is dan geen rugleuning maar dat leek mij helemaal niet te doen.
Klimop maar tegenaan laten groeien of zo.
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.595
541
Steenbergen, Noord Brabant
Welkom op het forum. Het hangt een beetje af van de kwaliteit van die trampoline frames wat je er verder nog mee kunt doen. Plaats eens een foto van die onderstellen, dat zegt meer.
ik heb er vroeger een van 4 m diameter in de tuin gehad, daar zat ‘n degelijk frame onder. Als trampolines kleiner zijn is het gebruikte metaal waarschijnlijk lichter van kwaliteit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jacquelinemonique

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
276
155
Leiden
Leuk idee, maar ik zou toch dingen anders doen, sowieso denk ik dat het best wat werk is om de plankjes goed te krijgen. Als ze recht zijn lijkt het me niet lekker zitten met een steeds groter gat wat er tussen komt. Dus die zou ik wigvormig maken. Ik zou de plankjes zelf vervolgens vanaf de onderkant vast schroeven aan het metalen trampoline frame. Dan zie je niets van de bevestiging.
 

Risikoos

Actieve deelnemer
14 okt 2021
107
47
Regio Apeldoorn - Zutphen
Zonder foto's is het moeilijk een beeld vormen, maar wat ik uit je verhaal op maak wil je t.o.v. het frame naar buiten toe korte balkjes met kabels opspannen?
Zorg dan dat je om de 1 á 1.5 meter een drager hebt, en plaats buisjes/busjes in de kabel gaten, dan trekken de kabel het hout niet/minder snel kapot.
 

mink

Actieve deelnemer
6 jul 2021
398
177
Groene Hart
Ik vermoed dat @Jacquelinemonique de twee trampoline frames concentrisch wil opstellen, dan krijg je twee metalen ringen die 20 cm tussenruimte hebben.
Daar kun je mooi balkes over leggen. je krijgt dan een cirkelvormige bank met planken dwars op wat je gewend bent bij een bank (ik tenminste wel)
plankjes taps maken is wel mooier. Maar als ze smal genoeg zijn. kan het wellicht ook zonder zaagwerk.
Probeer eens uit met stukken golfkarton (van dozen) om een indruk te krijgen.
kost niks, en is nog leuk ook!
 
  • Leuk
Waarderingen: Fredje kroketje

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.