ronde tafelpoten maken

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Best forumleden.
We zitten nog altijd met een aftandse eettafel van de blauwgele firma.
Ik wil graag een rond blad maken 130cm diameter van 38mm berken multiplex met HPL.
HPL omdat onze peutermeneer overal gaten in ramt en dit behoorlijk stevig spul is.
Ik wil de tafel heel eenvoudig houden door de 50mm ronde poten rechtstreeks in het blad te verlijmen (pen gat dus).
Ik maak momenteel een boorhulp hiervoor die ik nog wel zal posten.

Het probleem zit m alleen in de poten. Ik nergens voor een fatsoenlijke prijs 3 stukken rondhout van 50mm x 1m lengte kan vinden.
Er zijn wel bedrijven die trapleuningen verkopen maar dan zit je op zo'n 100 euro voor 3 stokjes. Dat vindt ik belachelijk.
Ik heb helaas zelf geen draaibank en de lengte van 1m is te groot om met een hulpmiddel met zaagtafel of bovenfrees te maken.
Althans, ik weet zo snel niet hoe.

Heeft iemand een goed idee hoe ik aan nauwkeurig rondhout kom voor een leuke prijs?
Houtsoort komt niet heel nauw, het moet wel stabiel en redelijk hard zijn.
Het mooiste zou zijn als ik gewoon uit balkhout iets kan maken maar ik kom er even niet op.
Of weet iemand een bedrijfje/persoon in de buurt die het leuk vindt om voor een kleine vergoeding 3 poten te draaien?

Bedankt alvast! Hans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.