Robuste salontafel

auke77

Nieuw lid
6 aug 2014
20
0
Franeker
Hallo,

Ik wil voor het eerst een salontafel maken van een robuste houtsoort (niet te gek duur).
Heeft iemand een tip welk hout ik hiervoor makkelijk kan gebruiken (zelf dacht ik aan Douglas of Lariks)

Alvast bedankt voor het meedenken,
Auke
 
A

Athanor

Guest
Hangt er ook wel van af welke kleur je voorkeur heeft, licht, donker, roodachtig, bruin of geel? En moet het er gelikt uitzien of heb je een voorkeur voor zichtbare houtstructuren, noesten e.d.? In de lichte kleuren kun je denken aan essen, wat donkerder aan iepen of noten. Ken je Jaap van Leersum in Burgum? Of Wytske's hout in Schaard?. Ik heb bij haar al eens mooi populierenhout gezien. Bij hen kun je altijd een gaan kijken en vragen natuurlijk.


Fons
 

auke77

Nieuw lid
6 aug 2014
20
0
Franeker
dat is een goede tip, ik ga haar inderdaad binnenkort benaderen. Zijn er ook nog tips en tricks over het meubelmaken zelf (hoe de planken onderling vastzetten (schroeven/lijmen/Domino?), werking van het hout. Zoals jullie merken ben ik erg nieuw in dit geheel en alle info is meer dan welkom.

Auke
 
A

Athanor

Guest
Kun je wat meer vertellen over de uitvoering die je in gedachten hebt? Formaat, dikte, ideeën over het onderstel en dergelijke? Heb je ergens op internet een voorbeeld gezien dat je wilt namaken; of waar je een vrije interpretatie van wilt maken? De constructie en uitvoering daarvan zal aan de hand van je wensen moeten worden bepaald.


Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.