Robland XSD310 vlak vandiktebank gaat niet meer uit

WenZo

Nieuw lid
3 jan 2012
3
0
Enschede
Beste mensen, ik heb een vraag. Ik heb een tijdje een Robland XSD310 vlak-vandiktebank in bezit en sinds kort kan ik hem met de schakelaar niet meer uitzetten. Zogauw ik de knop loslaat begint hij weer te draaien. Ik kan hem nu alleen nog maar aan- en uitzetten door de stekker in en uit het stopcontact te halen. Er zitten 2 rode veiligheidsschakelaars op de machine en 1 startknop.
Vanuit de veiligheid vind ik dit niet zo prettig.
Er is niks gewijzigd aan de bedrading.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en hoe dit te verhelpen is?

Ben benieuwd :)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.108
2.615
Je motorrelais krijgt nog steeds stuurstroom. Ik zou beginnen met de startknop door te meten. Die blijft vermoedelijk contact maken.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.075
414
Of het relais zelf blijft plakken. Draadje van de schakelaar los halen, is het probleem er nog steeds, dan is het relais zelf de boosdoener, anders de schakelaar.
 

WenZo

Nieuw lid
3 jan 2012
3
0
Enschede
Bedankt voor de snelle reacties. Goede tips..... hier kan ik wel wat mee. Ik ga beide checken. Zogauw de oorzaak is gevonden laat ik het weten.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.