Robland K26 vragen

Teun T

Nieuw lid
26 sep 2023
9
1
Wijchen
De machine flink gebruikt afgelopen dagen, werkt super! Alleen nu wel een probleem. Wanneer ik de schaaf start, klapt de zekering eruit. (Automaat B16) het gebeurt alleen bij de schaaf, niet bij de zaag. Hebben jullie ideeen? Ik heb een multimeter, maar je kunt de motor van de schaaf eigenlijk bijna niet bereiken. Kan ik iets meten vanuit de schakelkast?
 

jel2

Nieuw lid
8 jan 2016
20
2
Kempen
De motor van de schaaf kan je bereiken door de machine op de voorzijde te kantelen. Het is niet eenvoudig maar wel doenbaar.
Ik zou wel eerst de schakelaar bekijken. Daar deed zich bij mij het eerste defect voor.
 

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
371
106
60
Sint Odilienberg
Zet wel eerst de meeneemrol uit als je hem start dat scheeld behoorlijk aan aanloopstroom.
Hendel invoerzijde vandikte

Fred
 

Teun T

Nieuw lid
26 sep 2023
9
1
Wijchen
Ik heb er inderdaad maar een C16 ingezet. Geen problemen meer.

Volgende vraag over de freeskop: Weten jullie of er kant en klare adapters bestaan, zodat ik er een standaard kopieerfrees bitje in kan opspannen? De opname zou volgende de handleiding 1 1/4 moeten zijn.
 

jel2

Nieuw lid
8 jan 2016
20
2
Kempen
De as voor de freeskop heeft een doormeter van 30mm. Hier passen gewone freeskoppen op. 30mm benadert 1 1/4 maar is misschien niet helemaal identiek.
 

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
371
106
60
Sint Odilienberg
Ik heb er inderdaad maar een C16 ingezet. Geen problemen meer.

Volgende vraag over de freeskop: Weten jullie of er kant en klare adapters bestaan, zodat ik er een standaard kopieerfrees bitje in kan opspannen? De opname zou volgende de handleiding 1 1/4 moeten zijn.
Ja er is een standaard optie van Robland. Das een 8mm opname die je gewoon op de plaats van de moer die de freeskop borgt draaid. Kijk eens hier

Fred
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.