Robert Jansen

Robert Jansen

Nieuw lid
24 nov 2025
3
2
Groningen
Hallo Ik ben Robert Jansen.
Ik kom uit Groningen.
Ik ben vanuit een klushuis in hobbymatig houtbewerken gerold. Ik houd me vooral bezig met het maken van meubeltjes voor mijn kinderen en ik vind het in therapeutische zin erg fijn om houtverbindingen van resthout te maken.

Ik ben een beetje social media moe geraakt door de enorme overvloed van (vaak ongerelateerde of foutieve) informatie die op de afkomst op houtbewerkings social medias en de het moeizame navigeren naar antwoorden. Uiteindelijk kom ik toch vaak weer op woodworking.nl uit en heb nu besloten om toch een account aan te maken.

Ik ben grote Hikoki fan. Niet omdat ik denk dat Hikoki het beste is maar omdat ik ooit een Hikoki setje gekregen heb en er sindsdien psychologisch aan (het accu platform) vast zit ;-). Dat het het eerste setje inmiddels 10 jaar oud is en nogsteeds perfect functioneert speelt ook mee.

Hallo allen!

*Nog een vraag. Blijven reacties bewerkbaar na plaatsen? Of alleen kort na het plaatsen van de reactie? Op sommige forums blijft het eerste bericht van de topic starter bewerkbaar. Dat is heel handig om in de reacties genoemde informatie samen te vatten in het eerste bericht.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: rinus

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.297
1.075
Nootdorp
Hikoki Fan. Leuk om te weten dat Hikoki ook eigendom is van Metabo. Dus als je iets van Metabo aanschaft, dan mag dat ook :)

Robert Jansen

Nieuw lid
24 nov 2025
3
2
Groningen
Ik ben bekend met de Metabo Hikoki constructie. Ik was in eerste instantie wel enthousiast over de Hikoki Metabo samensmelting. Helaas was die vreugde van korte duur want daarna nam de controversiële joods Amerikaanse investeerdersgroep KKR Hikoki Metabo over, die bekend staat om het opkopen, uithollen, waarde oppompen en doorverkopen van bedrijven. (Dezelfde holding die lukraak Nederlandse festival organisaties opkoopt) Maar qua kwaliteit lijkt alles nog steeds goed te gaan met hikoki en sinds 2022 lopen er wat initiatieven van KKR om Hikoki te verkopen. Uiteraard voor de hoofdprijs. Helaas is de verkoop nog niet doorgegaan. Ik hoop dat KKR Hikoki niet gaat uitmelken en dat Hikoki deze koers een beetje aan kan houden.

• Leuk
Waarderingen: Henk H

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.