Review: GV336-4 55 L 2000

Grant837

Actieve deelnemer
31 mrt 2019
164
48
Eindhoven
Excuus voor de Nederlandse grammatica... Ik gebruikte Google Translate... Engelse versie staat hieronder.. ook waarschijnlijk slechte grammatica...

Samenvatting: Over het algemeen een geweldige prestatie (zoals aangetoond in vele recensies op YouTube), maar heeft veel kleine irritante ontwerp- en kwaliteitsfouten die niet zouden moeten bestaan gezien de hoge prijs.

Met beide motoren is hij veel minder luidruchtig dan mijn Scheppach 1000 (hij had een vreselijk hoog gejank). Hij is iets luider dan mijn 1000 watt Karcher. Met de lange accessoireslang in één uitlaat is het geluid gelijk aan of minder dan de Karcher.

Kwesties
1. De DX100x-adapter en de 4"-slang hebben tegengestelde draden waardoor het onmogelijk is om de adapter goed op te zetten. Record Power beweert dat dit per ontwerp is. Ik betwijfel het. Ik probeerde de suggestie van Record Power om het op te warmen zodat het zou uitrekken, maar ik kan het nog steeds maar gedeeltelijk krijgen. Ik heb hetzelfde probleem gezien op één YouTube-video, maar nergens anders.

2. De 4" standaard rubberen adapter is te groot om strak op 4" stopcontacten te passen op zowel mijn Record Power lintzaag als vooral mijn Record Power planner. Ik heb wiggen vastgezet om het op zijn plaats te laten blijven.

3. de pasvorm van de 4"-slang op de bajonetfitting op de CamVac is erg los en er is geen klem voorzien om hem strak te maken. Het trekt gemakkelijk af bij het manipuleren van de slang.

4. De accessoire 2.5inch (63 mm) slang, is in feite een 2 "slang (50mm binnenmaat). Dit is niet echt een probleem, maar het is vreemd dat ze het als zodanig adverteren. Het enige deel in de hele opstelling dat 2,5 " is, is de buitenkant van de ventilatieopeningen op de CamVac, en er zijn geen onderdelen inbegrepen die eroverheen passen, alleen binnen (53 mm).

Over het algemeen:

De rubberen adapters die bij de CamVac worden geleverd en het accessoirepakket echt niet praktisch - ze zijn oversized, moeilijk aan elkaar of aan apparatuur te bevestigen, zwaar, enz. Waarom Record Power geen gebruik maakt van het gangbare hard-plastic type en de configuraties van de industrie, begrijp ik niet.

De nieuwe clips (ze gebruikten vroeger een enkele horizontale randklem) die worden gebruikt om de bovenkant van de CamVac op de trommel te houden, zijn niet goed ontworpen. Ze zitten veel te strak als de stoffen zak aan de buitenkant hangt, zoals vereist. Gezien de prijs van dit ding, had ik gedacht dat ze op zijn minst verstelbare clips hadden kunnen gebruiken.

Ik zou graag wat extra slangen en fittingen kopen om op de twee uitlaten te gebruiken om het geluid verder te verminderen, maar dit blijkt moeilijk te vinden tegen een redelijke prijs... Maar dat is gebruikelijk voor alle duurdere vacuümsystemen lijkt het

Over het algemeen heb ik gemengde gevoelens over de CamVac, vooral gezien de prijs.

----

Summary: Overall a great performance (as demonstrated in many reviews on YouTube) , but has many small irritating design and quality faults that should not exist given the high price.

With both motors, it´s much less noisy than my Scheppach 1000 (it had a horrible high-pitched whine). It’s a bit louder than my 1000 watt Karcher. With the long accessory hose in one exhaust, the noise is equal to, or less than the Karcher.

Issues

1. The DX100x adapter and the 4" hose have opposite threads making it impossible to put the adapter on properly. Record Power claims this is per design. I doubt it. I tried the suggestion of Record Power to warm it up so it would stretch, but I still can only get it part way on. I have seen this same problem on one YouTube video, but nowhere else.

2. The 4" standard rubber adapter is too large to fit tightly on 4" outlets on both my Record Power bandsaw and especially my Record Power planner. I jammed wedges to make it stay in place.

3. the fit of the 4" hose onto the bayonet fitting on the CamVac is very loose, and no clamp is provided to make it tight. It easily pulls off when manipulating the hose.

4. The accessory 2.5inch (63 mm) hose, is in fact a 2" hose (50mm inside dimension). This is not really a problem, but its odd they advertise it as such. The only part in the whole setup that is 2.5" is the outside of the vents on the CamVac, and no parts are included that fit over these, only inside (53mm).

Overall, the rubber adapters included with the CamVac, and the accessory package, are really not practical - they are oversized, difficult to attach to each other or to equipment, heavy, etc. Why Record Power does not use the common industry hard-plastic type and configurations, I do not understand.

The new clips (they used to use a single horizontal rim clamp) used to hold the top of the CamVac on the drum are not designed well. They are far too tight when the cloth bag is hung around the outside, as required. Given the price of this thing, I would have thought they could have at least used adjustable clips.

I would like to buy some additional hoses and fitting to use on the two exhausts to reduce the noise further, but this is proving to be difficult to find at a reasonable price... but that is common for all higher-end vacuum systems it seems

Overall, I have mixed feelings about the CamVac, especially given its price.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.