Restantje vuren voor een gereedschapskistje.

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
904
761
Nootdorp
slotje past er mooi bij. Persoonlijk vind ik het wel jammer dat er reguliere kruiskopschroeven in zitten.
De kopschroeven voor de verbinding vind ik wel erg mooi.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
308
Rosmalen
Bedankt allemaal, ja die schroeven zijn niet zo mooi. In principe zitten er bij de slotjes ook schroeven (bronskleurig), maar die wantrouw ik altijd, want chinees, en als er een kop afbreekt dan heb je daar lang werk aan.
Om de verbinding in elkaar te zetten heb ik messing spijkertjes gebruikt. Tenminste messingkleurig, want ze zijn gewoon staal, een mooi Lindstrom zijkniptangetje op verziekt toen ik daar achter kwam.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Ik zou gewoon die chinese schroeven gebruiken. Dat slot is voor de fun en er worden geen krachten op uitgeoefend. Bij mij is nog nooit een schroefje afgebroken.
Die bouwmarktstikker binnenin het kistje vind ik erg afbreuk doen. Is er een reden voor om die te laten zitten?
 

Handtools only

Actieve deelnemer
3 nov 2018
706
736
de buurt van den bosch
Bedankt allemaal, ja die schroeven zijn niet zo mooi. In principe zitten er bij de slotjes ook schroeven (bronskleurig), maar die wantrouw ik altijd, want chinees, en als er een kop afbreekt dan heb je daar lang werk aan.
Om de verbinding in elkaar te zetten heb ik messing spijkertjes gebruikt. Tenminste messingkleurig, want ze zijn gewoon staal, een mooi Lindstrom zijkniptangetje op verziekt toen ik daar achter kwam.
Eerst voorboren en daarna met een gewone zelfde maat schroef indraaien,daarna vervangen met een messing schroef.Geen probleem.Eventueel nog een beetje was op het schroefpuntje.
 
Laatst bewerkt:

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
308
Rosmalen
Ik zou gewoon die chinese schroeven gebruiken. Dat slot is voor de fun en er worden geen krachten op uitgeoefend. Bij mij is nog nooit een schroefje afgebroken.
Die bouwmarktstikker binnenin het kistje vind ik erg afbreuk doen. Is er een reden voor om die te laten zitten?
Geen reden om hem te laten zitten, maar ook geen om hem weg te halen. Het is een gereedschapskistje.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
308
Rosmalen
20231015_084803.jpg
Gisteren viel mijn oog op dit kistje dat ik een paar jaar geleden maakte, hier had ik wel de bijbehorende schroefjes van het slotje gebruikt, ziet er inderdaad echt wel een stuk beter uit.
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Maak je alle kistjes dezelfde afmetingen (soort systainer) of pas je het aan aan de beoogde inhoud?
 
Laatst bewerkt:

Knakkie

Actieve deelnemer
5 mrt 2018
132
35
Persoonlijk houd ik van die zwaluwstaart verbindingen, zo gaaf.
Die heb je denk ik met de hand gemaakt toch?
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
308
Rosmalen
Bedankt voor alle reacties :)
De afmetingen zijn niet allemaal hetzelfde, ik kijk meestal wat er nodig is, en hoeveel hout ik heb. En zwaluwstaarten vind ik zelf ook mooier, en leuk om te doen, maar als ik even gauw een paar kistjes nodig heb voor gereedschap dan doe ik de moeite niet, en gebruik ik bv rabat verbindingen, maar ik heb ook een kistje gemaakt met finger joints, heb daar een jig voor gemaakt, en dat gaat redelijk rap (het enige is dat ik alleen maar een 1/2" korte volgfrees met bovenlager heb, en voor kleine kistjes zijn dan de vingers nogal grof, en op een zaagtafel vind ik het een beetje een gedoe).
20220710_160556.jpg20220710_160743.jpg
 

Knakkie

Actieve deelnemer
5 mrt 2018
132
35
Ook een mooi kistje.
Heb je toevallig ook foto`s van zo een kistje met rabat verbindingen?
Die vat ik even niet, hoe dat in elkaar zit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.