Renovatie trap

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.555
Gaanderen
trap3.jpgtrap.jpgtrap2.jpg
Hierbij 3 foto's van mijn thuisproject.

Klacht van mijn vrouw het ziet er niet uit. Moet in de stijl van de jaren 20/30. De paal zit los. Deze paal was 7x7cm en was in de 70-tiger jaren erop gezet met een paar spijkers, nee draadnagels:):). Nu had ik nog wat oud grenenhout en hier een paal van gemaakt 15x7.5cm deze is aan de achterzijde nog een 30 cm langer en vastgeschroefd. De leuning 5x5cm is ook van dit hout. Stijlen gemaakt van vuren. Alles eigen ontwerp. Een tip voor andere hobbysten, wil je niet te veel nabewerken neem dan geen vuren. Het frezen was in een half uurtje gepiept. Met dank aan mijn Incra freestafel. Maar het twee keer gronden, plamuren schuren en een keer afschilderen koste me vele malen meer tijd.Morgen eerst het kastje gronden en dan het korte deel van de balustrade. Dan deels gronden plamuren en afschilderen.
 

Sjoerd

Actieve deelnemer
23 dec 2010
100
1
Erg leuk gedaan!

Grappig, ik ben exact hetzelfde van plan, ook een en ander meer in de jaren 30 stijl brengen. Ik pik wat inspiratie van je! ;)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.555
Gaanderen
Sjoerd bedenk wel dat het schilderen van alle gleuven en hoop werk is. Er blijkt vaak verf uit druipen ook al schilder ik "arm". Ik gebruik sikkens rubbol satura op terpetine basis. Soms zie ik na een uur nog druipers komen.
 

Vittiro

Actieve deelnemer
18 jul 2012
37
0
Luttenberg
het lijkt me echt vreselijk zoiets te schilderen.... nou houd ik zowiezo al niet van schilderen maar een karwei als die zou ik denk ik ettelijke malen aan de kant schuiven
 

Sjoerd

Actieve deelnemer
23 dec 2010
100
1
Het hout voor montage al gronden en 1 keer lakken scheelt ook wat frustratie! ;)

Komt wel goed, ik heb de laatste tijd flink wat geschilderd en ik begin er zelfs handigheid in te krijgen!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.555
Gaanderen
Het hout voor montage al gronden en 1 keer lakken scheelt ook wat frustratie! ;)

Komt wel goed, ik heb de laatste tijd flink wat geschilderd en ik begin er zelfs handigheid in te krijgen!


Voor montage heb ik 2 keer gegrond en een keer afgelakt. Maar alles naast elkaar neerleggen ging niet dus moest het staan. De tweede keer een kleiner deel geschilderd nu kon het dus liggen en was het "probleem" opgelost.
 

WR1944

Oud hout
Ik heb ook een bloedhekel aan schilderen maar soms ontkom je er niet aan.
Ga je de ruimte tussen de spijlen nog opvullen met blokjes? Zelf zou ik een strook hebben gefreesd met uitsparingen waar de spijlen precies invallen, zowel onder als boven. Met een recht latje kan je dan de andere kant afwerken. Dit monteert handiger en het scheelt met het verven. De jaren 30 versiering vind ik goed geslaagd. Jammer dat die andere spijlen afwijken.
Ik moest wel je tekst een paar keer overlezen om zeker te weten dat de foto's de "after" situatie weergeven. :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.