Record Power pt107 of Hammer a2-26: ervaringen??

PDR87

Nieuw lid
28 okt 2023
3
1
Vlaanderen
Dag allen,

Ik lees al een paar maanden mee op dit geweldig interessante forum, en afgelopen week besliste ik om me lid te maken. Heel leuke tijd gehad hier!

Omdat ik hier niet direct een draadje vond over jullie ervaringen over deze 2 specifieke machines, start ik een nieuwtje.

We zijn aan het beslissen welke vlak- en vandikte-schaafmachine we zullen aanschaffen. Onze keuze gaat tussen 2 machines:
-Record Power pt107: +-1750 euro met wielen en messenafregelhouder.
-Hammer A2-26: +-1760 euro met wielen.

Puur op specificaties haalt de Record Power pt107 het met gemak: langere tafels(+7cm), sterkere motor(+300W), lagere geleider, zwaarder gewicht, enz.
We zijn vooral op zoek naar precisie en naar zo frustratievrij mogelijk werken.

Graag lees ik jullie eigen gebruikerservaringen over beide machines. De Hammer is gloednieuw, heeft iemand al concrete hands on-ervaringen? Bij Felder Belgie is ie in stock.
En ook: loont het echt de moeite om de aankoop een jaar uit te stellen en nog een hele tijd door te sparen voor een van de rode hammers, zoals A3-31 of A3-26? Mij lijkt de werkervaring bij beide categorieën erg gelijk.

Nog wat context:
-Garagewerkplaats is 15m2, iedere vierkante cm ruimte is dus belangrijk.
-Enkel 230V monofase aanwezig, en wegens capaciteitstarieven ed niet van plan om te upgraden.
-Doel: schaven en op dikte brengen van vooral hardhout, om het huis te renoveren. Lees: vloeren, rekken, plafonds, inbouwkasten, en keuken. Dus 95% van het hout zal korter zijn dan 2,5m, smaller dan 17 cm en dunner zijn dan 10 cm.
-Budget: liefst onder de 1500 euro, incl accessoires sowieso onder de 2000 euro.

Groeten en alvast bedankt!
 

Marcel1

Nieuw lid
28 jul 2023
3
0
Groningen
Hallo, ik ben op dezelfde shortlist uitgekomen en heb zeer vergelijkbare criteria. Je hebt nog geen reacties gehad... Al wel verder gekomen hiermee? Heb je inmiddels 1 v/d machines aangeschaft?

Groet, Marcel
 

PDR87

Nieuw lid
28 okt 2023
3
1
Vlaanderen
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de PT 310. Uiteindelijk wel blij mee, de geleider is, eens ingesteld, zeer solide. De haaksheid verdwijnt wel als je de geleider verplaatst, dat moet ik nog eens uitzoeken. Dat is de enige zwakke plek die ik tot op dit moment heb gevonden. De stofafzuiging is best goed!
 
  • Leuk
Waarderingen: Marcel1

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.