Reclame en Marketing......

Joop van M

Actieve deelnemer
22 apr 2017
366
32
Geldrop
Tegenwoordig moet iedereen zich eigen verdedigen. Het is blijkbaar zo erg dat beton ook aan moet geloven.
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe beton zich bewapend tegen boor invallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
361
136
Google translate gebruikt bij Robert Bosch. Tja, 75% van de schoolverlaters blijkt toch wat taalachterstand te hebben dus ik geef ze geen ongelijk... Google weet alles (beter)
Bewapend of gewapend.... Beide kan. Men spreekt van een gewapende overval door een bewapende, of is het gewapende, overvaller. Wat zegt Van Dale hiervan eigenlijk?
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
361
136
Volgens insiders hier in huis ben je bewapend als je een mes op Zak hebt en gewapend Als je het mes “steekklaar” hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Joop van M

Actieve deelnemer
22 apr 2017
366
32
Geldrop
Zoals Ton als schreef klopt, misschien help mijn aanvulling een beetje.

bewapend = passief. Dus de mes op zak (je hebt hem bij je).Ander voorbeeld: bewapend ME staat in Malieveld om toezicht te houden op de demonstranten. Ze staan stand-by mocht er iets gebeuren.

gewapend = actief. Dus de mes in je handen en je hebt een appeltje te schillen met iemand ("steekklaar" vind ik een gevaarlijk woord). Ander voorbeeld: gewapend ME staat in Malieveld en houdt de demonstranten tegen. Dit wil zeggen dat de demonstranten op punt staan om een knuppel in de hersenpan te ontvangen.

Overigens term gewapend beton verwijs je naar de wapening in beton. Bewapening betekend in betonwereld niets. Behalve als je bijvoorbeeld beton impregneert tegen vuil invloeden. Dan kun je zeggen beton "bewapend" tegen vuil invloeden, (door middel van impregneren).
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.029
369
Alphen aan den Rijn
Misschien dat het beton zich bewapend tegen een ander beton wat gewapend is .
Foutjes worden overal gemaakt , al blijft deze we komisch .
We snappen allemaal wel wat er mee word bedoeld .

Willem
 

Aardappel

Actieve deelnemer
22 mei 2020
191
118
Den Bosch
Hoe een simpel grapje verandert in een offtopic les over Nederlands.

Lees volgende week weer mee over 'kogelvrij glas'.
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
361
136
In Nederland kun je stellen dat geen enkel glas( lees: ruit) voorzien is van kogels. Het zou het uitzicht verstoren.
Daarentegen is wel bijna elke betonconstructie voorzien van bewapening om er gewapend beton van te maken.
Correct me if im wrong 😜
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Misschien dat het beton zich bewapend tegen een ander beton wat gewapend is .
Foutjes worden overal gemaakt , al blijft deze we komisch .
We snappen allemaal wel wat er mee word bedoeld .

Willem
De COBOUW had het "vroeger" altijd over bewapening in de beton, gaf wel het niveau aan:)
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
639
303
Het Groene Hart
Ik kom dit de laatste tijd, tijdens mijn zoektocht naar iemand die beton kan storten en vlinderen, regelmatig tegen. Zo vaak dat ik mezelf begon af te vragen of IK het niet verkeerd had. Gelukkig zijn jullie er dan om m'n vertrouwen in mezelf weer te herstellen.

Maar... heeft iemand die boren al geprobeerd?
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Onze maatvoerder in Zweden zweert bij de HILTI S7X boren met die vier sneden als in rots geboord moet worden voor meetpunten. Gat voor M10 draadeind met een GBH 18V gaat als een speer zei ze.
Ik meende ergens gelezen te hebben dat het ontwerp bij HILTI vandaan komt. Voor de poreuze beton in mijn huis heb ik het niet nodig, maar als ik mijn 20 jaar oude boren een keer ga vervangen na x jaar, dan koop ik ze waarschijnlijk. De meerprijs ben ik zo vergeten:)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.