Raamfrezen set standaard 11mm 58/68.

Kris75

Actieve deelnemer
21 okt 2012
72
41
******
Hallo,
Graag had ik wat meer geweten over raamfrezen ik hoop dat dit topic hier niet verkeerd staat?
Ik ben namelijk in het bezit gekomen van een komplete raamfrees set ( frezen voor de pennenbank en toupie) van het merk MD Jonker met Hm-wisselmesjes, type standaard 11MM 58/68mm.
Zelf werk ik nog met het 4mm systeem van Leitz maar in dat systeem kan je geen bindbeslag inwerken, probleem is nu dat alle blind beslag voor 12mm speling is voorzien.
Dit systeem heeft dus 11mm speling en de "beslaggroef" in de buitenkader waar dus de sluitplaatjes in "grijpen" weet iemand of dit werkt met beslag voor 12mm speling?
Iemand ervaring hiermee?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
 

Kris75

Actieve deelnemer
21 okt 2012
72
41
******
Hallo,
Graag had ik wat meer geweten over raamfrezen ik hoop dat dit topic hier niet verkeerd staat?
Ik ben namelijk in het bezit gekomen van een komplete raamfrees set ( frezen voor de pennenbank en toupie) van het merk MD Jonker met Hm-wisselmesjes, type standaard 11MM 58/68mm.
Zelf werk ik nog met het 4mm systeem van Leitz maar in dat systeem kan je geen bindbeslag inwerken, probleem is nu dat alle blind beslag voor 12mm speling is voorzien.
Dit systeem heeft dus 11mm speling en de "beslaggroef" in de buitenkader waar dus de sluitplaatjes in "grijpen" weet iemand of dit werkt met beslag voor 12mm speling?
Iemand ervaring hiermee?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Ondertussen weet ik meer en omdat ik zie dat dit topic wel veel gelezen is post ik hier wat ik te weten ben gekomen.

Ja dit systeem werkt met 12mm beslag en het is zo dat dit nog courant is bij een deel van de professionele schrijnwerkers.
Wat betreft de 1mm speling die je te weinig hebt voor het blind beslag, dit los je op door ofwel 1mm achteraf weg te frezen waar het nodig is of je maakt de vleugel rondom 1mm kleiner dan normaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV en ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.