Wow....dat is "wolkjes" esdoorn , ook wel gewolkd esdoorn genoemd....echter wordt de term quilted maple veel vaker gebruikt. Meestal heeft "big leaf maple" de meeste kans op deze vergroeiing. Ik ben de gelukkige eigenaar van een dikke stapel quilted maple, dit is allemaal big leaf maple. Big leaf maple is een "soft"maple...
De schaal is goed gelukt...zijn simpele vorm laat het sterk getekend hout goed naar voren komen....
He dank je Rick, ja BLM groeit aan de westkust, en heeft heel grote bladeren er aan en in de normale puntige Maple vorm, Ik was vorige zomer weer in Vancouver en met de rest of onze uitgebreide familie aan de kust gaan zwemmen, aan het strand stond een hele grote (niet hoog) BLM en een kant was dood hout en zonder schors, Ik stond te watertanden, het was prachtig quilted en met slaap, de BLM groeien normaal in allerlei vormen anders dan een normale boom, krom en gebocheld met korte of bijna geen stam, en voor draaihout bijna onovertroffen met alle soorten tekeningen in het hout.
Oh ja Ik heb een foto van die boom, er was een land touw aan een stam/tak waar de kinderen (me included) aan schommelden, niet in deze foto.
O en hout lossen, word elke paar dagen gedaan, duurt een paar uur, mooi om te zien, je kan de houten ring gemaakt van boomstammen zien die de lading bij elkaar houd en dan voor het wegslepen word gebruikt.
- - - Updated - - -
Prachtige houtstructuur en een heel mooie passende vorm.
Dank je Jacob

, Ik was er best tevreden over, Ik vond een halve stam van dat hout, meer een hele grote splinter, heb er verschillende platte schotels en schalen van gedraaid, het was een goede dag voor me op de dump
Ik zal enkele anderen laten zien een van deze dagen als Ik meer tijd heb.
- - - Updated - - -
Ben weer in de "wolken" van deze prachtige schaal en idem hout keep onn turning Leo
Thanks Patrick

, yes I do want to keep on turning