Nu we eindelijk ons schuurtje gebouwd hebben, werd de nood aan een betere werkbank dan mijn workmate steeds hoger. Als tussenstap naar een 'echte' werkbank heb ik een oude ikea kast verbouwd tot tijdelijke werkbank. De enige toevoegingen zijn een plaat mdf en een oude record meubelmakersbankschroef. Die laatste heb ik twee jaar geleden al voor twee tientjes op de kop kunnen tikken. Oh ja, ik heb ook overal waar ik kon de onderdelen van die kast aan elkaar gelijmd, in aanvulling op dat schroefsysteem van de ikea. Samen met het originele bovenblad van de kast (ruim 4 cm dik massief verlijmd hout) heb ik nu een werkblad van ca 7,5 cm dik. Nu alleen nog het stuk waar de bankschroef zit weer afwerken. En bepalen waar ik gaten ga boren voor mijn holdfasts....
Resultaat is een loodzware en behoorlijk stevige werkbank. Geeft geen krimp als ik iets met een hamer bewerk. Nu hopen dat dat voorlopig zo blijft
.
Ik heb nog wel een vraagje, ik heb geen ervaring met mdf en ben benieuwd naar jullie advies ten aanzien van de behandeling van het blad. Kan ik dat het beste zo laten, of kan ik er beter iets op smeren.

Resultaat is een loodzware en behoorlijk stevige werkbank. Geeft geen krimp als ik iets met een hamer bewerk. Nu hopen dat dat voorlopig zo blijft
Ik heb nog wel een vraagje, ik heb geen ervaring met mdf en ben benieuwd naar jullie advies ten aanzien van de behandeling van het blad. Kan ik dat het beste zo laten, of kan ik er beter iets op smeren.