Pyramide lamp op voet

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
904
761
Nootdorp
Een kennis vroeg om een lamp te maken in de vorm van een pyramide bevestigd op een houten voetstuk. Hieronder het verslag en de foto's.

balkjes gezaagd van: o..a Merbau, bilingo, cocosboom, padoek, amerikaans notenhout, 3x onbekend hout en purple hart. De helft is gekocht, de andere helft komt uit Arnhem en Zwolle vandaan.

balkjes gezaagd 2.jpg

Het hout verlijmen in 4 gelijke stukken

verlijmen plankjes.jpg


dan het hout door de vlakbank en de rand afzagen.

IMG_5076.JPG

vervolgens het onderstel maken

IMG_5083.JPG

Dan het hout los in elkaar zetten om een eerste gevoel te hebben bij de grootte.

CWZH6291.JPG

wordt vervolg, volgend weekend het afdakje maken, wat schuurwerk en de lampfitting erop plaatsen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jorisvh en ZotVanHout

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.637
695
Antwerpen
ik wil niet doemdenken maar, zeker als de pyramide buiten gaat staan, je verstekken gaan serieus openstaan door de weersinvloeden
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
904
761
Nootdorp
ik wil niet doemdenken maar, zeker als de pyramide buiten gaat staan, je verstekken gaan serieus openstaan door de weersinvloeden
hoi, dank voor de attendering. Ik heb de lamp buiten gezet i.v.m. een betere belichting van de mobiele camera. De lamp gaat naar een appartement in Montreux.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.