Dank je Wim
Voor gedraaid is de juiste term. Ik vind het een mooie schaal, en heel mooi afgewerkt.
Dank je wel Nico Ik waardeer de info
Nette schaal! Gebruiken ze in Canada inches of zijn ze van de metrische kant?
Dank je Renault, officieel is Canada metrish, maar veel dingen zyn nog steeds in Imperial, zoals bouw materialen, sommige willen alles in mm meten

, anderen alleen imp. zoals 2”x4” en 4’x8’ etc., het helpt niet dat we veel met de US handelen, dan zyn er ook nog veel mesen die nooit metrish geleerd hebben en niet willen veranderen, voor my maaky het geen verschil, ik gebruikte in Nederland inches en mm, staal en pypen kwam toen nog allemaal in inch maten.
This bowl is a beauty !!! By the way the wood of my "Inlandse walnootschaal" was of a fresh cut three that is being drying over 3 years now beside my house i dont think its rot althoug there are some traces off fungus (slaap) in the wood. Grts Patrick
Patrick thanks, that log has been drying for three years, als er fungus in zit is het aan het rotten, alhoewel juist het begin, maar ik kan get zien en ik weet van ondervinding dat dit het draaien moelyker maakt, je moet dan heel fyne laagjes er af draaien en je gouge in the best snydende positie houden, en natuurlyk vlymscherp.
Ik heb hier een paar fotos die laten zien dat je soms met je beste inspanning tog nog geen prefectie kunt behalen, maar misschien toch de moeite waard of misschien niet, je leert er altyd van.
Dit hout is een soort populier (Trembling Aspen)=(klaterhout?) zacht en los hout, dus geen hard hout, ik zaagde deze boom om omdat hy gevaarlyk stond, en in een rotte toestand was, hy kon op myn opslag gebouw vallen, toen ik hem in stukken zaagde zag ik dat er nogal wat zwarte linen in zaten, spalting noemen ze dat hier (slaap?) ik had dit soort hout nog nooit gedraaid en wilde did toch wel eens proberen.
Keek voor het beste stuk dat niet te rot was en draaide er deze schaal van, ik kon het niet glad draaien, zelfs met een skew aan de buitenkant was het nog niet zo goed en slechter aan de binnenkant omdat ik daar een gouge moest gebruiken, en toch vind ik hem de moite waard, maar zeker niet perfect