Proxxon WP, met draad of op accu

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
733
289
RegioRotterdam
Voor schuren en poetsen van schalen en ander klein werk zit ik te kijken naar een Proxxon 'Winkel Polier' (WP)


Screenshot_20221017-141847_Chrome.jpg
Met dat kleine knopje lijkt het me een aantrekkelijk apparaat voor de kleine hoekjes. Heeft iemand er ervaring mee?
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.249
661
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik heb een makita haakse boormachine (type DA 3010), die wel is waar iets lomper is, maar die ik wel een hele tijd achter elkaar kan gebruiken - ik weet niet hoe dat bij deze zit? Ook een dingetje om na te kijken is wat de steunschijfjes die hier in gaan kosten - die zijn waarschijnlijk van Proxxon zelf?
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
733
289
RegioRotterdam
Mijn draaibankje is wat kleiner dan de jouwe dus mijn schaaltjes ook. (Ik compenseer dat door meer fouten te maken.☺️)

Bij de accu-uitvoering lijkt de gebruiksduur me wel een dingetje. 2.6 Ah * 10.8 V = 28 Wh. Ze geven zelf een half uur aan. Dat zal meestal wel voldoende zijn maar probleem is dat je hem niet zoals een tandenborstel op een laadstation kan zetten maar dat je de accu eruit moet halen om op te laden. Je hebt dus eigenlijk twee accu's nodig en dat is dus dubbel kassa bij de sowieso al veel duurdere accu-uitvoering.
Ik denk daarom danook aan een 240V uitvoering.

Een klittenband steunschijfje kost 4 of 5 Euro, waarna er zelfgeknipte rondjes op kunnen. Dat lijkt me dus geen probleem.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.745
2.601
Gaanderen
Ik heb deze ook. Gebruik hem nooit voor houtdraaiwerk. Aangeschaft voor het verwijderen van epoxy bij houtrot. Dus voor schilderwerk.
Ik heb een haakse boormachine met 2 maten schijven 50 en 75 mm.
Wil je schalen profileren dan is het een prima ding.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.