Prowood in Gent (België) (van 17 tot en met 21 oktober 2021)

Ambidexterity

Actieve deelnemer
7 okt 2021
188
84
Prerov, Tsjechie
In mijn beleving was de stand erg ingetogen en een beetje rommelig. De Shaper kreeg wel de meeste aandacht op dat moment. Leuk ding, maar erg duur. De dame waarmee ik stond te praten er erg makkelijk over en ook zo, werktafel is ook handig en dit en dat. Ik heb niet naar de prijs van die werktafel gevraagd :eek:

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
4.273
1.020
Klein-Brabant, Vlaanderen
Prowood is echt iets voor de professional
ik heb mijn bezoek tot vandaag verzet & ben het met jou eens
het woord 'professional' zou ik zelfs door 'industrieel' vervangen
ze mikken op de echt grote jongens die poen hebben om een volledige hal vol te stoempen met meterslange opdeelzagen, kantenverlijmers, enz
onderaan het tentoongestelde gamma pendelen de robland's en de minimax'en van scm
in de kleine hal vind je nog wat verhoudingsgewijs kleine spelers zoals blum, van opstal, lecot, lamello, makita, enz
voor de volledigheid moet ik intikken dat ik er wel een paar interessante kontakten gehad heb, maar die eerder voor mij persoonlijk de moeite waard waren
naar een beurs voor knutselaars zou ik niet gaan, maar ook dit wordt voor mij te groots

• Leuk
Waarderingen: jorisvh

jorisvh

Actieve deelnemer
26 dec 2020
206
149
49
Oostduinkerke (België)
Prowood is echt iets voor de professional,
Klopt helemaal! Ben gisteren ook geweest, mijn indrukken:

Als eenmanszaak heb je aan meer dan de helft van de standen geen boodschap (industriële transportsystemen, opdeelzagen, CNCs ter grootte van een gezinswoning…). Als hobbyist is het aandeel waarschijnlijk nog groter. Ik heb ook alles wat houtskeletbouw, houtdraaien, parket leggen, studiebureaus, software, … links laten liggen.

Maar, ik heb er wel interessante contacten gehad met mijn huisleveranciers van plaatmateriaal, meubelbeslag, snijgereedschap en machines. Plus, eens gaan luisteren bij de mogelijke alternatieven voor de toekomst.
Verder wat bijgeleerd over de Rectavit en Rubio monocoat gamma’s en natuurlijk staan geilen bij de shaper op de Festool stand 😜.

Ik vond het zeker nuttig en heb geen spijt dat ik er een namiddag aan gespendeerd heb. Ik was blij dat niet alles me interesseerde, anders had ik 2 dagen nodig. Voor elk(e pro) wat wils.

jorisvh

Actieve deelnemer
26 dec 2020
206
149
49
Oostduinkerke (België)
doel je op deze ?
volgens de toenmalige commentaren een fantasietje
zijn er ondertussen andere meningen ?
heeft iemand van de houtwerkers die ?
ja, die.
ik vind het een technologisch hoogstandje, hebbedingetje, maar kan 3.200€ daarvoor echt niet verantwoorden.
de demo was een logootje graveren. dat geeft een goed beeld van de precisie maar is voor mij verder nutteloos.
als je het wil gaan gebruiken om 3D structuren te gaan bewerken (bewerking blijft wel 2D) zoals bvb pen en gat e.d. te maken, ben je volgens mij uren bezig met het maken van jigs.
ik zie het vooral voorbijkomen op gesponsorde youtube kanalen, hoewel enkele medebewoners van dit forum er ook een hebben.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.