Nadat het huis van binnen helemaal klaar was en de erker afgewerkt een ontwerp gaan maken voor de tuin.
Bij gebrek aan een fatsoenlijk tekenprogramma dit maar met SketchUp gedaan.
Grootste verandering is eigenlijk dat alle begroeiing en bebossing eruit gaat en er in de achtertuin een mooi buitenverblijft komt met een zadeldak combi platdak. Dat doe ik bewust om het zicht op een grote muur bij mijn buren te camoufleren.
De constructie zal voornamelijk gebouwd worden met fijnbezaagd Douglas. Het oorspronkelijk plan was om dit (net als de erker) uit te voeren in eiken. Alleen wordt het dan toch iets te begrotelijk.
Omdat tekening niet mijn grootste hobby is heb ik de contouren uitgezet en het rest van het ontwerp zit in mijn hoofd.
Nadat de tuin leeggehaald is heb ik als eerste de schutting geplaatst. De schutting bestaand uit palen 120x120mm fijnbezaagd douglas met draadeinden M16 verlijmd op betonpoeren/stapelblokken 120x120x500mm. Deze gaan dus een halve meter de grond in en per paal 2 zakjes snelbeton.
Tussen de palen deels horizontale regels 50x50mm als stokkenwand voor de sponningplanken.
Mooi zo'n lege tuin;-)
Nieuw zand en grond erin en stenen aangevoerD:
Gaas t.b.v. hedra:
Gaas bekleed met wilgentenen(i.v.m. privacy) en hedra:
Blindkanten alvast zwart gemaakt. Momenteel bezig met het zwart maken van de sponningplanken. Ik doe dit met Ecoleum zwart van Koopmans.