Project inbouwkast ervaring klepbeslag

KlusserKlaas

Actieve deelnemer
25 apr 2014
115
11
regio Groningen
Beste houtbewerkers

Ik ben op dit moment bezig met een inbouwkast en loop even vast op het klepbeslag.

Hebben jullie daar ervaring mee?

Ik zat te denken om standaard scharnieren te plaatsen ipv inboorscharnieren aangezien ze toch gefixeerd moeten worden met een drager. Heb nu scharnieren met veer van de Hornbach gemonteerd maar deze zijn veel te zwak.

Voordat ik weer iets koop zou ik graag wat ervaring/tips horen.

Ik dacht aan deze:
5ABBAF77-013A-4008-9D3F-8982EAB21E3A.jpeg

Deze zie ik ook voorbij komen maar lijken me lastig te installeren en zijn vrij kostbaar maar is geen andere scharnier voor nodig. Is het zijn geld waard?
784D0790-61E4-4EEA-957D-562B788B6AB3.jpeg

Dit is de kast:
C6DDBC90-395F-4177-9419-729A2C54FE16.jpeg
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.132
1.946
Klein-Brabant, Vlaanderen
hornbach zit niet bij ons, maar ik veronderstel dat dit eerder een bouwmarkt is
je kan dit systeem van blum bekijken
wat ik hieraan belangrijk vind, is dat je het op de grootte + gewicht van de deur in kan stellen
je kan er ook 2 zetten
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Ik heb die tweede optie hier in huis, met een softclose. Gaat al jaren betrouwbaar mee, en is goed af te stellen. Bij regelmatig gebruik zou ik voor die tweede gaan. Kan nog wel even nakijken welke ik heb.
 

KlusserKlaas

Actieve deelnemer
25 apr 2014
115
11
regio Groningen
Bedankt voor de reacties, ben even de mogelijkheden aan het afwegen. De vrouw is niet zo lang en bij een klep omhoog komt ze er niet meer bij. Ik ga even wat verschillende dingen proberen.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.163
868
Ulvenhout
Ik heb de bovenste klepschaar gebruikt bij een klep die naar beneden open gaat. Als scharnieren heb ik de klepscharnieren van Hettich gebruikt. Werkt bij mij prima.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.