Probeerseltje....een asymetrisch schaaltje over meerdere assen gedraaid.

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Ontdekken begint met proberen......en in de regel gaat het dan eerst vaak fout, voordat het goed gaat:unsure:....(en dat voor de maandag ochtend....wel diep.....).
Het begon met een gedachte: wat nou, als ik een kommetje over meerdere assen probeer te draaien...wat zou daar uit komen? Daar kom je maar op 1 manier achter:p.
De eerste leek goed te gaan....tot bleek dat ik bij het uithollen iets te enthousiast was en er dus een asymetrische trechter over bleef. Daar heb ik maar geen foto's van gemaakt. Het overblijfsel van deze actie ligt nu bij de kachel te wachten.
Gisteren dan maar dapper een 2e poging gedaan:cool:, hierbij het resultaat:
DSC_0160.jpg
De uitholling in de hoge zijde van het schaaltje gemaakt.
DSC_0164.jpg
Hier en daar een klein beetje tear-out aan de binnenzijde: daar heb ik verder even geen aandacht aan geschonken: het ging hier om de vorm.
DSC_0163.jpg
Handige vorm voor de knabbelnootjes :giggle:.....bij een goede film of zo.
DSC_0160.jpg
Hout = esdoorn. Afgewerkt met verbeterde Danish oil. diameter buiten = 17,5 cm, hoge kant = 5 cm - , lage kant = 2,5 cm hoog.
Hier ga ik eens mee verder probeerselen - is goed voor het ontwikkelen van het ruimtelijk inzicht (ahum).
Voor de foto's heb ik het schaaltje op een longdrink glas gezet.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Volgens mij heeft Jan Pranger hier een keer een stukje over geschreven met uitleg. Ik dacht dat dit over 3 assen was.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdP

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.