prijzen

boobinga

Actieve deelnemer
20 apr 2018
64
14
de verre zuiden
hoi.
Ik heb vandaag een offerte ontvangen van een van de bekende fijnhouthandels (niet masave :) )
Voor 0.05 m3 libanonceder vragen ze 425 euro --> dat is meer dan 8k per m3.
Ja dat is incl. afkorten en schaven van de planken (de 0.05m3 is wel de ruwe maat!).
Maar toch.. denk ik dat het veel teveel is.

Ter vergelijking, zie ik op de rekening van forumlid "bri" (oderwerp "Boiré wandkastje")dat voor hetzelfde 0.05m3 boiré planken moest hij zo'n 120 euro betalen (100+btw). Niet geschaafd, denk ik, maar toch. Boire is ook geen vuren, dus ik verwacht niet dat er een faktor 4 tussen de m3 prijzen is.

vraagje dus: Kost libanonceder echt zoveel? Of voegen de schaafkosten zoveel bij (~+300%)? Of moeten ze gewoon een zeer hoge prijs vragen om te zorgen dat hun de moeite waard is, met een klant die zo'n kleine hoeveelheid wil?
Of ben ik voor de sjaak genomen :)?

Tevens heb ik ook voor een wenge 0.6x1,0m plaat gevraagd. Verlijmd uit 2cm dikke geschaafde stukken... in dezelfde offerte, 300euri. Dit is dus incl shcaafwerk en lijmen. Komt uit >17k per m3 startend met 2.7cm dikke ruw hout. Ben ik naiev om te denken dit moet ook faktor 2 goedkoper kunnen?

groet
 
P

Pel

Guest
De bruto prijs van libanon ceder is €8220 per M³ bij de Arnhemse fijnhouthandel.

Groet Pel.
LIBANON CEDER

Prijslijst massief hout
Bruto prijzen in euro per m3 exclusief BTW uitgaande van een order van één of enkele planken.
De maten zijn een indicatie - en onder voorbehoud ! (vaak zijn er ook andere maten beschikbaar)

houtsoort
Libanon Ceder
lengtebreedtedikte ruw:
prijs per m3
in euro ex btw

Onbekantrecht KD

diverse

diverse

diverse

8220
 
Laatst bewerkt door een moderator:

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
En ondanks dat AF aan de prijs is.... is dat de prijs zonder enige bewerking.
Maar veel teveel, niet echt dus.
 
Laatst bewerkt:

ccrider

Actieve deelnemer
24 jan 2011
178
17
Beusichem (Betuwe)
Ik weet natuurlijk niet hoe specifiek je jouw bestek hebt opgegeven maar als je hout op specifieke afmetingen laat schaven, zagen en afkorten gaat daar, zeker bij een kleine partij, best wat uren werk in zitten. Dat moet ook betaald worden. Zal ook afhangen van het soort machinepark wat ter beschikking is (en afgeschreven moet worden) en het verlies rondom de uiteindelijke maten.
Afgaande op de prijs die Pel daar laat zien valt het dan best nog mee:)

Groet,
CC
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Simpel toch, als het je te duur lijkt vraag je toch ook een offerte aan bij een andere houthandel.
Kan je het vergelijken.
 

boobinga

Actieve deelnemer
20 apr 2018
64
14
de verre zuiden
Simpel toch, als het je te duur lijkt vraag je toch ook een offerte aan bij een andere houthandel.
Kan je het vergelijken.
Heb ik wel gedaan, tussentijds.
maar ik dacht ook: ervaring zat hier bij jullie, misschien vraag ik het gewoon. Ter orientatie.

twede houthandel heeft geen cedar, wenge is wel bijna 50% goedkoper.

Arnhemse maakt niks op maat. Hun bruto prijs heb ik wel gezien maar vond ik ook zeer hoog.
Daarom was de vraag of ik naief ben om te verwachten dat het goedkoper kan.

maar oke, dan blijf ik met vuren uit praxis �� <- haha
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.