potje met schroefdraad maken

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.424
686
Emst
Ik heb een paar stukken haagbeuk daar wil ik potjes van maken met een dekseltje.
Ik wil er met strelers schroefdraad op maken.
Hoe pak ik dat aan?
Op dit moment gaat het mij om de potjes zover klaar te hebben dat er schroefdraad op gemaakt kan worden.
Mijn werkwijze die ik in gedachte heb is, hout rondmaken, gat boren en waar de scroefdraad komt wat dunner.
Van prunus wil ik het dekseltje maken.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
De Haan. Ons lid Jan Hovens is een van de beste op het gebied van schroefdraad strelen.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.424
686
Emst
Die gaat het mij ook leren.
Het is dan wel handig als je een potje kan maken.
Zo,n potje maken heb ik namelijk nog niet gedaan, is dus oefenen.
 
Die gaat het mij ook leren.
Het is dan wel handig als je een potje kan maken.
Zo,n potje maken heb ik namelijk nog niet gedaan, is dus oefenen.
Ik adviseer de 1.6mm strelers.
Meestal ga je als beginner eerst strelen en dan uithollen. Als je de cursus gaat volgen zit het maken van een potje er ook bij. Vooral ook het hout is als beginner erg belangrijk.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Ook ik moet het maar eens gaan leren/doen. De set zit al enige tijd in de verzameling.
Ik zou er later gewoon een ring in lijmen. In die ring, zit niet zichtbaar onder de deksel, zit de schroefdraad.
Ben je ook niet afhankelijk van de rest van het hout. Je kan niet in elk hout draad snijden is mij verteld.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.