Pot met reliëf.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Deze pot heb ik bewerkt met een bol freesje. Hout robinia. 2.5 dag gerookt. Dat viel heel erg tegen want het hout kwam eruit met een groenachtige kleur. Niet een mooie donkere kleur. Pot ruim een week uit het zicht en de kleur is bijgetrokken. Op de opendag hout een potje goudwas gekocht. Hiermee het niet geprofileerde deel ingesmeerd. Overtollige was met papier en olie eraf gehaald. Het geprofileerde deel met donkerblauwe beits behandeld. Dit was al eerder gedaan en toen kon ik de randen goed schuren om een strakke kleur overgang te krijgen. Hierna met acrylverf de toppen van het reliëf aan getipt met de verf. Afgewerkt met danishoil en met de borstel gepoetst.

20231115_175146.jpg
20231115_175156.jpg
20231115_175205.jpg
20231115_175212.jpgn
Moet nog een keer gaan zoek naar een freesje dat niet zulke sporen nalaat. Een gewone bolkop HM frees is niet te hanteren die vliegt alle kanten op. Ik heb nu van de freesje met veel hm puntjes erop. In grof en fijn. Met fijn werkt het niet, hout verbrand dan. Al de hollingen schuren nou nee dat ging niet (snel genoeg)
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Heel leuk, deze! Mooi contrast, goed dat je de binnenzijde van de bovenrand glad hebt gemaakt/gehouden.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Wim, verse robinia rookt goed. Oudere en/of drogere robinia geeft een vreemde donkergroene kleur. Vandaar.

Arbortech heeft ronde frezen die mooier frezen, trouwens.
Wat is vers? Deze boom was vorig jaar geveld. Ik heb er nog twee stukken van behandeld met de kwast en die werden niet groening. Ik ga wel eens kijken voor arbortech.
Op de foto zie je veel meer structuur dan als je er gewoon naar kijkt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.