Populier tafelblad iets donkerder maken - welke afwerking?

robey

Nieuw lid
15 dec 2019
9
0
Beste forumleden,

Ik ben bezig met het maken van een nieuwe tafel van een populieren boomstamblad. Momenteel ben ik aan het schaven en schuren, waarna natuurlijk de afwerking volgt.

Bij mijn vorige tafelblad, ook van populier, heb ik Pura One Mat 2K gebruikt. Dit beviel erg goed: het blad werd mooi hard en vrijwel krasvast. Destijds heb ik gekozen voor een naturel uitstraling, maar na een aantal jaren is het blad toch wat gelig geworden.

Voor deze nieuwe tafel wil ik het blad daarom een klein beetje donkerder maken, zonder dat het te veel zijn natuurlijke uitstraling verliest.

Mijn vraag is nu: wat is hiervoor de beste aanpak?
Is het bijvoorbeeld mogelijk om Rambo Pantserlak Warm Walnoot (±20%) te mengen met Rambo Pantserlak Kleurloos (±80%), en het blad daarna af te werken met Pura One Mat 2K?

Of gaat dit niet goed samen qua hechting of eindresultaat?

Ik hoor graag jullie ervaringen en adviezen.

Alvast bedankt!

Rizz

Oud hout
15 apr 2014
2.781
978
Moordrecht
En waarom een lak en niet gewoon een beits? Als je nu al tevreden bent over de Pura One, lijkt me extra lak wat overdreven

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.