polijsten van cyanoacrylaat afwerking

snailx

Nieuw lid
19 okt 2015
2
0
Hallo allemaal,

Met een groep van mijn leerlingen ben ik voor een project bezig met het maken van sieraden van fineer. Deze worden afgewerkt met een laagje CA. Na het opzetten van de laag secondelijm moet deze natuurlijk geschuurd en "gepolijst" worden voordat het sieraad een echte eye-catcher is.
Nu heb ik als voorbeeld een ring gemaakt en deze met grit 1400 opgeschuurd. De laag bleef echter dof hierna. Ik wist dat mijn vriendin nog een mooie nagelvijl had liggen met 4 verschillende "korrelgroottes" waarvan er twee aanvoelen als rubber zonder enige korrel. Hiermee kreeg ik de ring mooi gepolijst zodat deze weer helemaal glimt. Ik heb echter geen flauw idee welke korrelgrootte deze twee "rubberen" vijldelen zijn en waar ik dus vellen schuurpapier met deze korrel kan vinden. Wie kan me helpen?
(het gaat om het grijze gedeelte op onderstaande foto, de andere foto is de ring)
IMG_20151019_202547.jpgIMG_20151019_203303.jpg
koen
 
Laatst bewerkt:

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.846
901
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
+1 Micromesh. Tot 12000. Of zoiets - gritsize nummers zijn niet gestandaardiseerd. Micromesh is (naar verluidt) oorspronkelijk ontwikkeld om perspex (van cockpitruiten) dat dof geworden is weer tot fabrieksnieuwe doorzichtigheid te polijsten. Het werkt ook prima op CA...
 

snailx

Nieuw lid
19 okt 2015
2
0
Kijk, daar kan ik wat mee, dank! Nu zie ik op craftsupplies.nl toevallig exact dezelfde vijlen staan als die ik hier gebruikte. Donker grijs 150 Rose: 2400 Wit 4000 Grijs 12000 stond erbij. Dus met 12000 moet het lukken (of een vergelijkbare micromesh)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.